مصلحی در نشست «سفیران وحدت»:

هدف دشمن از نفوذ جریانی و موردی ایجاد «التقاط فکری» در جهان اسلام است/ دشمنان از یک سو پروژه اعتدال را کلید زده و از سویی داعش را به راه می اندازند

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن با ایجاد التقاط فکری، اکثر حرکت‌های ارزشی، نهضتی و انقلابی جهان اسلام را زمین زده است، گفت: امروز نیز دشمن از نفوذ جریانی و موردی به دنبال ایجاد «التقاط فکری» در جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۶۴۵۸۵۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با حضور در نشست سفیران وحدت که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به پروژه استکبار برای نفوذ به جهان اسلام گفت: طراحی استکبار در مناطق جهان اسلام ایجاد گروه‌های تکفیری آن هم با مقوله فکری است.

وی افزود: اینکه فکر کنیم با فعالیت نظامی می‌شود تمام این موضوع را جمع کرد، اشتباه است. دشمن در این موضوع سرمایه‌گذاری فکری  کرده و مقابله با آن نیز باید بر اساس کار فکری باشد.

مصلحی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در پروژه نفوذ دشمن گفت: ما دو نوع نفوذ موردی و جریانی را داریم که دشمن در بحث گروه‌های تکفیری هر دو نفوذ را دنبال می‌کند. در خصوص نفوذ موردی دشمن برای ایجاد التقاط فکری در بین فرهیختگان دنیای اسلام تلاش می‌کند تا بتواند با تحریف افکار نخبگان دنیای اسلام اهداف خود را پیش ببرد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن برای پروژه خود شناخت دقیقی از تمام مذاهب اسلامی کسب کرده است، گفت: حال ما برای مقابله با کار فکری دشمن در خصوص ایجاد گروه‌های تکفیری باید از جمع روحانیون و طلاب اهل سنت، جمعیت‌های پژوهشی را شکل دهیم تا بر روی هدف دشمن کار کنیم.

وی ادامه داد: انگلیس در بررسی‌های خود به این جمع‌بندی رسیده است که در هر مذهبی می‌تواند چه گروهی را شکل دهد تا با انحراف افکار آن گروه، هدف خود را پیش ببرد. در همین خصوص است که وهابیت را شکل داده است.

مصلحی با بیان اینکه مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیت که اهل سنت هستند این تصور را ندارند که انگلیس وهابیت را شکل داده، گفت: بر همین اساس ما باید در همه مذاهب اسلامی مجموعه‌های پژوهشی را شکل دهیم و علمای اهل سنت را وارد موضوع کنیم.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نحوه شکل‌گیری گروه تروریستی داعش گفت: حدود 30 سال قبل در شمال عراق مجموعه‌ای از اهل سنت شکل گرفت که به دنبال ایجاد حکومت اسلامی در عراق و شام بود.

وی افزود: وقتی ناتو برای سقوط صدام به عراق آمد، عراق را بین کشورهای اروپایی تقسیم کرد. مرکزیت را به آمریکا و جنوب را به انگلیس داد. در ادامه متوجه شدیم که مجموعه سران اهل سنت که در شمال عراق بودند توسط آمریکایی‌ها دستگیر و تحویل انگلیس در بصره داده می‌شوند.

مصلحی خاطرنشان کرد: مدتی گذشت و بعد مشاهده کردیم اینان که زندانی شده بودند، بعدازظهرها از زندان آزاد و در داخل شهر چرخ می‌زدند و دوباره به زندان برمی‌گردند. بعدها متوجه شدیم که انگلیس روی این افراد کار کرده است که از دل آن گروه داعش به وجود آورد که تهی از مبارزه با استکبار است بلکه به دنبال مبارزه درونی است خصوصا با شیعیان.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به تلاش استکبار برای ایجاد التقاط فکری در جهان اسلام گفت: در خصوص مذهب شیعه نیز بحث حجتیه را دامن زده است. از اینکه بچه حزب‌الهی ما نیز بر این باور است که نباید به تکلیفش عمل کند.

وی با بیان اینکه دشمن چه در نفوذ موردی و چه در نفوذ جریانی به دنبال ایجاد التقاط فکری در به وجود آوردن جریان‌ها و یا شخصیت‌های مختلف در راستای اهداف دشمن است، گفت: انگلیس برای هر مذهبی یک جریانی به وجود آورد.

مصلحی با اشاره به بررسی‌های سنگین دشمن برای شناخت قومیت‌های مختلف جهان اسلام اظهار داشت: یک موسسه آمریکایی به یکباره فراخوان مقاله را درباره قومیت‌های مختلف جهان اسلام معرفی کرد. دشمن با این فراخوان به دنبال شناخت قومیت‌های مختلف بود و بر اساس این شناخت و متناسب با آن قومیت، جریان دیگری را در دل آن به وجود آورد.

وزیر سابق اطلاعات تأکید کرد: این همان نفوذی است که دشمن به دنبال آن است و ابزار آن نیز ایجاد التقاط فکری در بین نخبگان جهان اسلام است. بهترین راه مقابله با این پروژه دشمن نیز این است که خود اهل سنت را برای کار پژوهشی در خصوص این گروه‌ها وارد میدان کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت دشمن در همین راستا یک حرکت متناقض است، گفت: دشمن برای جلوگیری از گسترش افکار انقلاب اسلامی، نهضتی را تحت عنوان دنیای اسلام شکل داد و نشستی را در همین خصوص در مالزی برگزار کرد و در آنجا اینگونه عنوان کرد که برای توسعه اسلام «اعتدال» و «اسلام رحمانی» مهم است.

مصلحی اضافه کرد: دشمن در همین خصوص نیز فراخوان مقاله می‌دهد و می‌‌گوید برای توسعه اسلام باید اسلامی را دنبال کنیم که اعتدال و اسلام رحمانی باشد. در طرف دیگر و در عامه مردم حرکت داعشی را به وجود می‌آورد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه استکبار با ایجاد التقاط فکری بسیاری از حرکت‌های اسلامی، نهضتی و انقلابی جهان اسلام را به زمین زده است، گفت: دشمن درباره انقلاب اسلامی نیز همین هدف را دنبال می‌کند. برای مثال ما افرادی که دچار التقاط فکری شده‌‌اند، از جمله سروش و کدیور را داریم که بر روی دست MI6 و CIA می‌چرخند.

وی در همین خصوص ادامه داد: چطور می‌شود شبکه‌های ماهواره ای که تا دیروز انتخابات را تحریم می‌کردند و به مردم ایران می‌گفتند رأی ندهید، امروز نه تنها می‌گویند رأی بدهید بلکه آدم نیز معرفی می‌کنند؟ این حرکت در راستای همان پروژه ایجاد التقاط فکری است. نکته مهم این است که در این بحث دست دستگاه‌های امنیتی نیز بسته است.

مصلحی تصریح کرد: برای مثال همین جاسوسی که اخیرا گرفته بودند مأموریتش از طرف آمریکا این بود که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شبکه‌ای ایجاد کند و در تمام استان‌ها سراغ مجموعه‌های خیر برود و در این حوزه حرکت کند.

وزیر سابق اطلاعات در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم تا جمعیت شیعه، اهل سنت، مذاهب و قومیت‌های مختلف خود بفهمند دشمن چه طراحی برای آنان دارد و باید در خود این مذاهب مجموعه های پژوهشی شکل گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات