خبرهای داغ:
آيت‌الله موسوي جزايري با بيان اينكه عنوان «همایش ملی رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن کریم» چشم‌اندازي جدید با فكري تازه و بکر است، گفت: دانشگاه‌ها در سطح کشور و حوزه علمیه قم نیز باید به این عرصه قرآنی و علمی وارد شوند.
کد خبر: ۸۶۴۵۸۰۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در همایش ملی رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن کریم که امروز 13 اسفندماه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین برگزار شد، با بیان اینکه این همایش دارای هدفی بسیار بلند و مقدس است، اظهار کرد: این دانشگاه همواره دارای سابقه و آوازه و اهمیت بوده است.

وی بیان کرد: همچنین فارغ‌التحصیلان این همایش دارای رتبه‌های برتر بین‌المللی هستند. دانشگاه دارای مراحل مختلفی بوده است و در حال حاضر در مرحله جبران است. دانشگاه دارای توانایی و استعداد است باید به فعلیت برسد و مقامات کشوری، مسئولان استانی باید در این مسیر کمک کننده باشند. با توجه به ارتقاء کمی و کیفی آموزش عالی در کشور در همین راستا سطح کیفی آموزش عالی این دانشگاه نیز باید ارتقا یابد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به عنوان برگزاری همایش اظهار کرد: این عنوان چشم‌انداز جدیدی است و برگزارکنندگان آن در گام نخست قرار دارند. این فکر تازه و بکر است و آیات قرآن کریم نیز به خوبی مباحث کشاورزی را بیان فرموده است. تحقیق و پژوهش در این عرصه لازمه آن است که آیات قرآن کریم را از ابتدا تا به انتها با نگرش کشاورزی مطالعه شود. آیات قرآن برای دستیابی به این هدف باید با تأمل، تعمق و تدبر مطالعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: تعداد مقالات پذیرفته شده در این همایش مطمئناً سرشار از دستاوردهای مهمی است که باید آن دسته از مقالاتی را که حق مطلب را درباره این موضوع ادا کرده‌اند به چاپ رساند که این امر به عنوان گام نخست در نظر گرفته می‌شود.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی با محوریت دین و علم می‌تواند راهکار خوبی برای وحدت حوزه و دانشگاه باشد، افزود: تاکنون در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه به یک بعد عملی نرسیده‌ایم. همچنین دانشگاه‌ها در سطح کشور و حوزه علمیه قم نیز باید به این عرصه قرآنی و علمی وارد شوند.

دکتر سيد عطاالله سیادت رئیس اولین همایش رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن کریم و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در این همایش به توضیحاتی پیرامون تاریخچه دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه با عنوان تخصصی کشاورزی به عنوان اولین مرکز آموزشی و پژوهشی جنوب غرب کشور تأسیس شد.

وی بیان کرد: پس از جنگ تحمیلی به دلیل آنکه استان خوزستان بر خط مقدم استکبارستیزی قرار داشت زمانی که سایر استان‌های کشور در حال توسعه دانشگاه‌های خود بودند ما دانشگاه معتبر خود را از دست دادیم و اعتبارات کمی به دانشگاه استان خوزستان اختصاص می‌یافت.

سیادت با بیان اینکه در سال 84 این دانشگاه با عنوان تخصصی کشاورزی از دانشگاه شهید چمران اهواز جدا شد، گفت: دانشگاه دارای دو دانشکده، دوازده گروه آموزشی، 16 رشته کارشناسی، 19 رشته کارشناسی ارشد، 7 رشته دکترا با 1630 دانشجوی کارشناسی، 600 دانشجوی ارشد، 100 دانشجوی دکترا مشغول به فعالیت است. همچنین دانشگاه دارای 86 عضو هیئت علمی با 7 استاد، 14 دانشیار، 60 استادیار و 5 مربی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها