خبرهای داغ:
دکتر صفایی

توکل و امید به خداوند را مهمترین عامل موفقیت می دانم

دکتر صفایی حقوقدان برجسته کشور در مراسم گرامی داشتی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی برای تقدیر از وی برگزار شده بود مهمترین عامل موفقیت را توکل به خداوند معرفی کرد.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۷۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر سید حسین صفایی چهره فرهیخته علم حقوق با حضور در مراسم بزرگداشتی که برای تقدیر از 50 سال تلاش ایشان در راه علم و علم اندوزی در سال همایش های دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  برگزار شده بود اظهار کرد: کمال تشکر را از تمامی کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کرده اند خصوصا بنیاد ملی نخبگان قزوین دارم.

وی طی سخنانی با اشاره به سوالات مکرر در ارتباط با علل موفقیت خود بیان کرد: بار ها از من سوال شده است که علت موفقیت خود را در چه موضوعی می دانم و با توجه به این مسئله که موفقیت امری نسبی است، از دیدگاه شخصی بنده هنوز هم برای موفقیت راه های را باید بپیمایم.

دکتر صفایی ادامه داد: از علل اصلی و پایه ای ک من را در طول راه حمایت کرد خانواده ای فرهیخته بود که مسیر حرکت را برای من مهیا کردند، پدر بنده از اساتید حوزه بودند و متعاقبا من را به علم آموزی دعوت می کردند همچنین مادر من بانویی پارسا و علاقه مند به کانون گرم خانواده بودند که تمام تلاش خود را برای تربیت هر چه بهتر فرزندانشان به کار می بردند.

وی با اشاره به کمک های همسرشان در طول زندگی مشترکشان عنوان کرد: بخش عمده ای از پیشرفت های خود را مدیون همسری هستم که همواره با فداکاری در کنار من بودند و پنج فرزند من را به بهترین شکل تربیت کردند، بدیهی است که بیشتر اوقات بار خانواده به تنهایی دوش ایشان بوده است.

این فرهیخته علم حقوق علت بعدی موفقیت خود را بهره مندی از اساتید مطرح و دلسوز دانشت و توضیح داد: چه در داخل و چه خارج از خاک ایران توانستم از حضور اساتید برجسته و به نامی بهره مند گردم که تاثیر مهمی بر تشویق من برای ادامه راه داشتند، پدرم زمانی که من در حوزه تعلیم می دیدم و پرفسور داوید در فرانسه که از اساتید مطرح علم حقوق در سطح جهان بودند.

دکتر صفایی متذکر شد: مهمترین عامل پیشرفت خود را توکل به خداوند یاد خدا در تمامی لحظات عمرم می دانم، به علت تربیت مذهبی که در خانواده داشتیم هرگز نماز و روزه حتی در دوره تحصیلم در خرج از ایران حذف نشد و میدانم که این عاملی بد بسیار یاری گر که همه باید به آن به صورت ویژه توجه داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنانش توضیح داد: برای پیشرفت به یک استعداد عالی نیاز نیست بلکه به نظر می رسد هر فرد با استعدادی معمولی تنها با مداومت، تحقیق و مطعالعه مستمر می تواند پیشرفت داشته باشد، مطالعه باید با دقت و تدریجی صورت بگیرد تا در طولانی مدت در ذهن ذخیره شود و در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها