جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اگر چه از مقاومت مدافعین حرم کمتر گفته می‌شود ولی مقاومت از حرم اهل بیت(ع) الگو گرفته از دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۲۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی فضلی، در مراسم چهارمین آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون گفت: اینکه امروز در جزیره امن و در آبادان این مراسم را اجرا می‌کنیم، مرهون فداکاری شهیدانی همچون دکتر رهنمون است.

وی افزود: کربلای پنج که ۱۹ دی ۶۵ در منطقه عمومی شلمچه انجام شد در شرایطی صورت گرفت که کربلای ۴ با هدف تصرف‌ ام الرصاص با عدم فتح مواجه شده بود؛ عملیاتی که شش ماه برای انجام آن زمان صرف شده بود اما در کمتر از ۶ ساعت با شکست مواجه شد.

سردار فضلی ادامه داد: به همین خاطر در قرارگاه خاتم فرماندهان جمع شدند تا به ارزیابی شرایط عملیات دیگری را انجام دهند اما هیچ کدام از فرماندهان برای انجام عملیاتی جدید داوطلب نشدند تا اینکه پیام امام برای انجام عملیات به فرماندهان رسید و بعد از آن بود که انجام عملیات کربلای ۵ به تایید فرماندهان رسید.

وی تصریح کرد: در این عملیات مقرر شد لشکر ۱۰ به دژ شلمچه بزند؛ عملیاتی که ۱۲۰۰ غواص می‌بایست در آنجا عمل می‌کردند.

فرمانده لشکر ۱۰ در عملیات کربلای ۵ ادامه داد: بواسطه وجود استحکامات دفاعی متعددی که ارتش بعث در آن منطقه تعبیه کرده بود، رزمندگان ما هر چه به دژ می‌زدند به توفیقی دست نمی‌یافتند به نحوی که تصرف دژ برای سپاه اسلام به یک آرزو تبدیل شده بود.

وی اظهار داشت: به هر شکلی بود توانستیم بعد از چندین ساعت درگیری سخت ساعت ۷ صبح از ۵/۵کیلومتری را که قرار بود فتح کنیم، فقط ۱۸۰۰ متر را آزاد کرده بودیم و چون پاتک‌های سنگین عراق شروع شده بود به بچه‌ها گفتم که اینجا حکم تنگه احد را دارد لذا مراقب باشید حادثه احد مجدد تکرار نشود.

سردار فضلی، گفت: به هر تقدیر با مقاومت‌های رزمندگان تا قبل از ۱۱صبح به دامنه هلالی‌ها رسیدیم اما آنجا عراقی‌ها به شدت مقابله می‌کردند و چون دیگر هیچ تدبیری برای شکستن خط نداشتیم، از فرمانده وقت کل سپاه در خواست کردیم چنانچه از امام وقت ملاقات برای رزمندگان ما بگیرد بچه‌ها می‌توانند این خط راهم بشکنند.

وی عنوان کرد: با قول ملاقات رزمندگان با امام، این خط نیز شکسته شد و بعد از ۱۸ روز عملیات آفندی و ۴ روز پدافند، از خط شلمچه آزاد شدیم و به دیدار امام نائل آمدیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در کربلای ۵ که ۲۸ شبانه روز به طول انجامید، بیش از ۸۵ درصد رزمندگان شرکت کننده در این عملیات را بسیجی‌ها تشکیل می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس علم به احکام قرآن و احکام الله بود، ادامه داد: امروز اگر چه از مقاومت مدافعین حرم کمتر گفته می‌شود ولی مقاومت از حرم اهل بیت الگو گرفته از دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: امروز بالای ۵ میلیون نفر از مردم کشورمان به میهمانی شهدا در کربلاهای ایران می‌روند به طوری که از این میان تنها یک میلیون و ۳۰۰ نفر را دانش آموزان دبیرستانی شامل می‌شوند.
ارسال نظرات