خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه بزرگترین معروف نیز موضوع نماز است، گفت: نماز بازدارنده تمام منکرات، فسادها و فحشاها است.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۲۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم امروز در شورای فرهنگی سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان همدان، با بیان اینکه نگاه به مقوله نماز شخصی نیست بلکه حاکمیتی است، اظهار کرد: باید وضع موجود در جامعه را متحول کرد و به وضعیت مطلوب رساند به طوری که در این راستا امر به معروف و نهی از منکر بر همگان فرض و بزرگترین معروف نیز موضوع نماز است.

وی با بیان اینکه نماز منکرات و بداخلاقی‌ها را از جامعه دور می‌کند به طوری که باید نماز به عنوان یک وسیله و راهکار مطمئن در دستور کار قرار گیرد، افزود: عبودیت و خدامحوری، امانتداری، نظام‌پذیری، احترام، ادب، تربیت، صداقت و راستگویی معروف هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر اینکه نماز بازدارنده تمام منکرات، فسادها و فحشاها است، افزود: منکرات مسائلی هستند که عرف جامعه اسلامی، شرع مقدس و ... آن را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی باید بداند نماز در کجای زندگی او قرار دارد، ادامه داد: نماز وسیله‌ای مطمئن است که انسان و جامعه را به اوج می‌رساند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه اگر نماز خواندن در جامعه رواج یافت، فساد و فحشا در جامعه وجود نخواهد داشت، ادامه داد: تلاش می‌کنیم نماز، این وسیله مطمئن را به معنی واقعی در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای بحث نماز برنامه فرهنگی، آموزشی و نظارتی درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: هر سال دو اجلاس را در کشور برگزار می‌شود که مقام معظم رهبری برای آنها پیام می‌فرستند؛ یکی اجلاس حج و دیگری اجلاس نماز است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات