سرافراز:

جای شبکه افق میان شبکه های سرگرم کننده خالی بود

رئیس سازمان صداوسیما گفت:‌ جای شبکه افق با ماموریت گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در میان شبکه های سرگرم کننده خالی بود.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۲۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما در مراسم یک سالگی شبکه افق گفت: جا دارد در اینجا از تمامی دست‌اندرکاران شبکه افق چه آنهایی که سال‌های طولانی قبل از تأسیس شبکه زحمت کشیدند و چه افرادی که در این یک سال که از تأسیس شبکه افق می‌گذرد سهیم بودند تشکر کنم و آرزوی بهبود و حرکت روبه‌ تکامل برای تمامی افراد این شبکه را دارم.

وی ادامه داد: شبکه افق حدود یک سال است که به طور رسمی در یکی از 20 کانال سراسری تلویزیون قابل پخش است. یکی از اقدام‌های اولیه سازمان صداوسیما تبدیل شبکه افق به شبکه سراسری بود. این شبکه کار خود را با برنامه‌های مستند آغاز کرد و در این زمینه پیشرفت خوبی هم داشت و امیدواریم که رشد این شبکه در بخش آثار مستند ادامه پیدا کند چرا که یکی از قالب‌های تأثیرگذار در تلویزیون همین مستندها هستند که برخی اوقات از سایر برنامه‌های سیما تأثیرگذارتر هستند.

سرافراز در ادامه افزود:‌ شبکه افق توانایی این را دارد تا از تمام قالب‌های موجود برای رشد و تعالی خود استفاده کند چرا که شبکه‌ای است که هر روز به دنبال رشد و پیشرفت بوده و هیچگاه رشد خود را متوقف نکرده است و مخاطبش را همیشه به تفکر وادار کرده است.

وی با اشاره به اهداف شبکه افق نیز بیان داشت: یکی از اهداف شبکه افق ترویج گفتمان رهبری و انقلاب است که شناساندن این گفتمان اگر قرار باشد در قالب برنامه‌های تلویزیونی مطرح شود کار بسیار سختی خواهد شد. ان‌شاءالله این شبکه بتواند با استفاده از بخش‌هایی چون سرود، موسیقی، کلیپ و... در این گفتمان موفق عمل کند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد:‌ امروز تجلی گفتمان انقلاب، گفتمان مقاومت است و آنچه شهدای جنگ تحمیلی، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای حرم و مقاومت انجام دادند. زمانی مقاومت در داخل صورت می‌گرفت و ما در مقابل جبهه استکبار در درون مرزها می‌جنگیدیم اما امروز صحنه مقاومت در کل منطقه خاورمیانه برقرار است و اینکه در کشورهایی چون سوریه، لبنان، یمن و کل خاورمیانه این جنگ‌ها وجود دارد. در ادامه باید بگویم شبکه افق می‌تواند انگیزه‌های این مقاومت را بیان کند.

سرافراز ادامه داد: جای خالی چنین شبکه‌ای در مجموعه شبکه‌های دیگری که صرفاً سرگرم‌کننده بودند خالی بود. این شبکه با هدف‌گذاری تبیین مقاومت و تبیین گفتمان اسلامی تعریف می‌شود و امیدواریم که رسالت خود را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: شبکه افق به دلیل عنصری به نام خلاقیت و نوآوری در دست‌اندرکارانش افق روشنی را پیش‌رو دارد.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان گفت: از تمامی دست‌اندرکاران این شبکه و جواد رمضان‌نژاد مدیر شبکه افق تشکر ویژه دارم و آرزوی موفقیت روزافزون و افزایش میزان تأثیرگذاری شبکه افق را در بین شبکه‌های سراسری  خواهانم.

ارسال نظرات