فرمانده سپاه ناحیه فامنین بر آسیب‌شناسی علل ترک فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و معرفی الگوهای مناسب به جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۱۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، حسن بهادری‌یکتا امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: از احکام عملی مسلمانان، واجبات و مستحبات و آنچه از نظر عقل و شرع خوب است، را معروف گویند و آنچه که از نظر عقل و شرع بد باشد و اعمال حرام و مکروه را منکر گویند.

وی افزود: همه واقف به اهمیت این مسئله هستیم و برای تقویت افراد، تدابیری اندیشیده شده و از حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و از مؤسسات آموزش عالی برای سیاست‌های اتخاذ شده، دعوت کرده‌ایم.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین تصریح کرد: باید در شهرستان فامنین به عنوان منتخب تذکر لسانی، در زمینه های علل ترک معروف آسیب‌شناسی و الگوهای رفتاری به جامعه ارائه شود و در این زمینه باید از ظرفیت‌های رسانه‌های عمومی و از حضور افراد معتمد و متدین در فریضه امر به معروف بهره‌ برد.

وی با بیان اینکه تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه موثر خواهد بود، تصریح کرد: آنچه به عنوان شرح وظایف در دستور کار قرار بگیرد با بررسی بیشتر پیگیری خواهد شد بنابراین باید برای جامعه هدف بومی‌سازی شده و مسائل مربوط به محیط اجتماعی فامنین، مطرح شود.

بهادری‌یکتا با تأکید بر قانون مصوب امر به معروف و نهی از منکر افزود: با توجه به این امر در این مورد دچار مسئله نخواهیم شد و به شکل عمومی به اجرای قانون توجه خواهیم داشت وهم افزایی و هم گرایی با ادارات و مردم مفید واقع می‌شود.

وی اظهار داشت: با پرهیز از شعار محض و حرف‌های تکراری سعی کنیم که از خودمان شروع کرده و در حفظ وحدت و آرامش تلاش کنیم تا با حفظ داشته ها و تقویت ارزش‌های خود، ایجاد همبستگی و تعادل را در نظر بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و مبارزه با منکرات تأکید داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را دقیق و آنچنان که باید انجام دهیم، دیگر با مشکلاتی از قبیل پرونده های موجود در دادگستری و نیروی انتظامی کمتر مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به بحث حجاب و عفاف بیان داشت: در این زمینه باید تلاش کنیم تا با اعمال و رفتار خود باعث رنجش مردم نشده و مسیر علمی و اصولی را در پیش گرفته و نشست‌های کارگاهی و آموزشی با گروه هدف را مد نظر قرار دهیم.

بهادری خاطرنشان کرد: با ترویج خوبی‌ها و جلوگیری از ناهنجاری ها و متکی به نهادینه کردن امر به معروف و اقدامات سلبی ، نهی از منکر را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات