دومین کتاب‌خانه سیار کانون در شهرستان کوهرنگ و با همت خیرین این شهرستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۷۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نمایندگان بنیاد خیریه‌ی ارشد بختیاری مجموعه‌ای که بانی فعالیت‌های خیرخواهانه، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی در این منطقه‌ هستند یک دستگاه خودرو کاپرا را به کانون اهدا کردند تا این کتاب‌خانه سیار، حرکت خود را به سمت روستاهای منطقه آغاز کند.

مدیر‌کل کانون استان چهار محال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به این که کتاب و کتاب‌خوانی عامل درست اندیشیدن است و اگر بخواهیم فکر کسی زنده بماند او را باید تشویق به کتاب خواندن کنیم.

فرزاد رحیمی تصریح کرد: کتاب‌خانه سیار کانون کوهرنگ با 1600 جلد کتاب تجهیز شده است که این کتاب‌ها در هر بار مراجعه به روستاها به‌صورت امانی به دست کودکان و نوجوانان ساکن این بیست روستا خواهد رسید.

قابل ذکر است مراکز سیار کانون قدمتی 49 ساله دارند و مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهند که در آن‌ها مراکز ثابت کانون وجود ندارد. در این کتاب‌خانه‌ها علاوه بر امانت کتاب بخشی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون نیز مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش خلاق، بحث آزاد، فعالیت‌های هنری مانند نقاشی، خوشنویسی، کاردستی و پخش فیلم و ... به بچه‌ها ارایه می‌شود.

شمار مراکز سیار روستایی کانون در سراسر کشور اکنون به 99، مراکز سیار شهری به 14، کتاب‌خانه‌های پستی به 52 و مراکز ثابت آن به 770 مرکز رسیده است تا کانون در پنجاه سالگی‌اش دارای 935 مرکز باشد.

گفتنی است شهریور سال جاری، زمانی که کانون اردویی تابستانی برای جمعی از کودکان و نوجوانان منطقه کوهرنگ برپا شد، تعدادی از کودکان روستایی که از برنامه‌های شاد، با نشاط و آموزنده‌ی این اردو به وجد آمده بودند دست عبدالصالح جهانبازی(همکار شهید کانونی که در فاجعه منا جان خود را از دست داد) را می‌فشارند و به او می‌گویند: «آقا ما مشکل مسیر و وسیله نقلیه داریم و نمی‌توانیم هر روز به کوهرنگ برویم تو رو خدا برای ما هم کانون بیاورید» و اکنون این خواسته آنان به همت یک خیر نیکوکار تحقق یافت.

این آیین در مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون در چلگرد برگزار شد و در آن «نجمه ارشد بختیاری» نماینده بنیاد خیریه که برای خرید این خودرو 800 میلیون ریال هزینه کرده‌اند، با حضور در این جشن هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ مطالعه و گسترش علم و شادی در بین کودکان این سرزمین عنوان کرد و از بچه‌ها خواست به علم‌آموزی توجه کنند تا این منطقه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد.

ارسال نظرات