زنگ افتتاح برنامه‌های نكوداشت هفته بوشهر توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به صدا در آمد.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۲۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

 




به گزارش  خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفائی بوشهری صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه نخستین روز از هفته نكوداشت بوشهر در دبیرستان سعادت ضمن تبریك به مناسبت گرامی داشت روز پرافتخار بوشهر در ١٨ اسفند ماه اظهار داشت: باید جوانمان را طوری تربیت كنیم كه بتوانند در علوم جهانی شاخص و سرآمد باشند و برای تبدیل علم به ثروت و تكنولوژی استراتژیك توانمند و بی‌نیاز از بیگانگان باشیم.

وی با اشاره به اینكه استان بوشهر در زمینه علم و دانش كمتر شناخته شده است، افزود: باید در زمینه توسعه علم و فن‌آوری دانش‌بنیان به یك استان شناخته شده در كشور تبدیل شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دانش آموزان این استان را بهترین و معتقدترین دانش آموزان كشور دانست و بیان كرد: با ایجاد بستر مناسب، دانش آموزان بوشهری قطعا حرف‌های بسیاری برای گفتن در المپیادهای علمی دارند.

وی بر آموزش علوم روز در میان جوانان تاكید كرد و گفت: جهان كنونی جهان علم و فنآوری است و باید به گونه ای اقدام كنیم كه در زمینه های مختلف علمی در كشور به مرجعیت برسیم تا كشورمان به اقتدار شایسته‌ای كه دارد ببالد.

آیت‌الله صفایی بوشهری از اجرای طرح دانش‌بنیان فن‌آوری و علوم دانشگاهی در استان تا سال آینده خبر داد و افزود: طرحی در زمینه فن‌آوری دانش بنیان در استان با نظارت شورای انقلاب فرهنگی در حال اجراست كه تا سال آینده به پایان می‌رسد و موجب رشد و شكوفایی دانش و علم در استان خواهیم بود.

وی اخلاق و دانش را دو بال برای رشد انسان‌ها برشمرد و گفت: اگر بخواهیم استان بوشهر در مدیریت امور نقش اساسی بازی كند و در زمینه علمی به جایگاه شایسته‌ای برسد باید رشد بالنده و سیال را با علوم روز دنبال كنیم.

امام جمعه بوشهر، دبیرستان سعادت را نماد علم و اخلاق برشمرد و گفت: مدرسه سعادت نماد رشد و كمال استان بوشهر در جغرافیای دانایی ایران است.

وی با تاکید بر توجه به علم و تربیت به صورت توامان در مدرسه سعادت گفت: دانش‌آموزانی كه در مدرسه سعادت در سایه آموزش و تربیت بزرگان علم و شعور تحصیل كردند از مفاخر و به عنوان شاخص های علمی در كشور مطرح هستند.

آیت الله صفایی بوشهری تقارن علم و تربیت در مدرسه را مهم‌ترین ویژگی این مدرسه دانست و گفت: در زمان طاغوت كه فضا به‌شدت آلوده و دچار چالش‌های جدی رفتاری بود در این مدرسه مدرسین و معلمینی بودند كه نماد تربیت و فضل و دانش بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برنامه‌های جنبی و مباحث حاشیه تربیتی مدرسه موجب رشد علمی و ذهنی می‌شد.

در پایان این آئین، زنگ افتتاح هفته نكوداشت بوشهر توسط آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر به صدا در آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها