دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات مانع اجرای نمایش «شیر در زنجیر» شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۰۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نمایش «شیر در زنجیر» داستان رشادت سردار احمد متوسلیان در لبنان و نقش وی در مقاومت اسلامی را روایت می‌کند. «شیر در زنجیر»  به نویسندگی و کارگردانی محسن معینی برای نخستین بار در دی ماه امسال در تالار اندیشه حوزه هنری به اجرا درآمد. این نمایش در اجرای نخست با استقبال زیادی رو به رو شد تا جایی که عوامل و هنرمندان آن مورد تقدیر خانواده سردار احمد متوسلیان قرار گرفتند.

با این وجود اخبار رسیده حکایت از آن دارد که مسئولان برخی از دانشگاه‌ها به دلایل نامعلومی از صدور مجوز برای اجرای این نمایش خودداری کرده‌اند. واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران از جمله واحدهایی است که قرار بود میزبان نمایش «شیر در زنجیر» باشد و اکنون  بسیج دانشجویی این دانشگاه از لغو این نمایش توسط مسئولان فرهنگی دانشگاه خبر می‌دهند.

مریم عصارزاده، جانشین خواهران حوزه بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات تهران در گفتگو با خبرنگار تسنیم با ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت: «به لحاظ قانونی دانشگا‌ه باید هر ماه جلسه شورای فرهنگی را با حضور نماینده بسیج دانشجویی که بر اساس قانون عضو اصلی شورای مذکور می باشد، برگزار کند و برنامه‌های پیشنهادی بسیج و دانشگاه را برای صدور مجوز بررسی کند.»

وی با اعتراض به نحوه برخورد مسئولان فرهنگی با بسیج دانشجویی اظهار داشت: «متاسفانه چند ماه است که در واحد علوم و تحقیقات شورای فرهنگی تشکیل نشده و یا اگر تشکیل شده از نماینده بسیج دانشجویی دعوت نمی‌شود که در این جلسات حضور پیدا کند. حتی خیلی از برنامه‌هایی هم که با نام بسیج دانشجویی به تصویب می‌رسد، بودجه آن به دفتر فرهنگ تعلق می‌گیرد تا به همان اسم، برنامه را برگزار کند.»

عصار زاده اوج مشکلات بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات را مربوط به مراسم روز دانشجو در 16 آذر دانست که با وجود لغو مراسم بسیج از سوی دانشگاه، از ورود دانشجویان به دفتر بسیج توسط حراست ممانعت بعمل  آمد که در نهایت کار به درگیری فیزیکی و لفظی دانشجویان و حراست کشیده بود.

جانشین خواهران حوزه بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص نمایش تئاتر «شیر در زنجیر» در این دانشگاه گفت: «از حدود سه هفته پیش ما اعلام کردیم که آمادگی برپایی و اجرای نمایش «شیر در زنجیر» را در دانشگاه داریم. در نهایت قرار شد این نمایش در روز نهم اسفند در واحد علوم و تحقیقات اجرا شود.»

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای اجرای این نمایش انجام شده بود، اضافه کرد: «تبلیغات آماده بود و برای نصب آنها منتظر جواب نهایی دانشگاه بودیم. هر روز برای پیگیری این موضوع به معاونت فرهنگی مراجعه می‌کردیم و پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کردیم. تصور می‌کنیم قصد دانشگاه از بین بردن زمان کافی برای تبلیغ و اجرای برنامه بود که متاسفانه به مقصود خود هم رسید.»

عصارزاده در پایان تصریح کرد: «این در حالی بود که با همه اعضای گروه تئاتر از جمله تهیه کننده، کارگردان و بازیگران هماهنگ کرده بودیم. کارگردان این گروه حتی از سالن ما بازدید کرده بود و همه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته بود اما با نهایت تاسف این نمایش بدون پاسخ مناسب از سوی مسئولان فرهنگی دانشگاه لغو شد و این اقدامات کاملا بر خلاف مر قانون و فرمایشات و تاکیدات امام خامنه‌ای در مورد اینکه فضای دانشگاه‌ها باید در اختیار نیروهای انقلابی و جوانان مومن باشد، تعریف می‌شود.»

ارسال نظرات