رییس انجمن صنفی مهندسان ساختمان در گفتگو با «بسیج»:

بسته‌های دولت برای خروج از رکود کارایی ندارند

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی مهندسان ساختمان بسته های خروج از رکود دولت را ناکارآمد خواند و گفت: دولت تاکنون دو بسته خروج از رکود ارائه کرده است که هیچ کدام تأثیرگذار نبوده اند، چرا که برای تدوین این بسته ها کار کارشناسی صورت نگرفته بود.
کد خبر: ۸۶۴۵۳۶۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

علیرضا سرحدی رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی مهندسان ساختمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رکود سنگین در بازار مسکن طی دو سال اخیر، اظهار داشت: امروز رکود تنها در مسکن نیست، بلکه رکود در اقتصاد کشور موجب رکود صنعت ساختمان و مسکن نیز شده است.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی در دولت یازدهم، افزود: امروز مردم ترجیح می دهند سرمایه خود را در اختیار بانک ها قرار دهند، چراکه ساده ترین و امن‌ترین راه برای کسب درآمد، همین سودهای بالای بانکی است. از طرفی هم مردم اطمینانی به بازار تولید ندارند و سرمایه خود را در جهت تولید قرار نمی دهند.

این کارشناس صنعت ساختمان بسته های خروج از رکود دولت را ناکارآمد خواند و گفت: دولت تاکنون دو بسته خروج از رکود ارائه کرده است که هیچ کدام تأثیرگذار نبوده اند، چرا که برای تدوین این بسته ها کار کارشناسی صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: رکود حاکم بر بازارهای کشور مشکلات ریشه ای دارد اما دولت سعی می کند با ارائه تسهیلاتی همچون وام خرید مسکن و خودرو چرخ تولید را به حرکت درآورد. این کار دولت به معنی خوراندن مسکن‌های کوتاه مدت برای بیماری رکود اقتصاد کشور است.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی مهندسان ساختمان با اشاره به تعدد واحدهای مسکونی خالی از سکنه، اذعان کرد: امروز ساختمان های بسیاری بر روی دستان سازندگان مسکن مانده است، از طرفی این رکود سنگین موجب تعطیلی صدها شغل مرتبط به حوزه ساختمان سازی شده است؛ با این وجود به نظر می رسد در صورتی که در صورت ادامه این رویه، دچار ورشکستگی در بخش مسکن خواهیم شد.

ارسال نظرات