مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نقش اساسی مربیان مهد کودک‌ها در کیفیت ارتباط والدین و وفرزندان، گفت: در سایه ارتباط خوب و موثر بین والدین و فرزندان بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۳۴۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در کارگاه آموزشی تخصصی آموزش احکام و تربیت کودکان که با حضور مربیان مهدهای قرآن در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، خاطر نشان کرد: مربیان مهدهای کودک تقویت کننده رابطه بین کودکان و والدین باشند؛ چرا که در اینصورت بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

وی با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت امری مهم و مقدس است، اذعان کرد: مخاطب‌شناسی در زمینه آموزش دارای اهمیت بالایی است و باید بعد از این مسئله مطالب با توجه به نیاز مخاطب ارائه شود.

حسینی کوهستانی ادامه داد: آینده یک انسان نشات گرفته از آموزش‌های لازم در دوران کودکی است؛ یادگیری کودک به مراتب قوی و ماندگار تر بوده و در طول 2 سال آموزش تمام حرف‌ها و حرکات مربی را به ذهن سپرده و از یاد نخواهد برد.

وی با بیان اینکه اسلام در 1400 سال پیش فرموده است که کودک باید 2 سال از شیر مادر تغذیه کند، یادآور شد: روانشناسان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که حضور مادر و شیردهی در دوران ابتدایی زندگی اثر بسیاری در آینده کودک خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به طولانی بودن دوران کودکی انسان نسبت به سایر مخلوقات گفت: مهمترین دلیل طولانی بودن دوران کودکی انسان نیاز او به تعلیم و تربیت در کودکی است.

حسینی کوهستانی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «کسی که با کودک سر و کار دارد باید کودکانه عمل کند» گفت: با مطالعه در سیره زندگانی ائمه معصوم(ع) در میابیم، آن بزرگواران برای تربیت فرزندان خود از شیوه‌های مختلفی نظیر شعر، قصه، بازی و ... استفاده کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اهمیت قصه‌گویی را یادآور شد و افزود: قرآن کریم بسیاری مطالب را در قالب قصه برای مسلمانان آورده است.

یزدبانو/

ارسال نظرات