فرمانده سپاه ناحیه فراهان گفت: یادمان‌هایی دوران دفاع مقدس پیوند ارزش‌های دفاع مقدس با نسل بعد از انقلاب اسلامی و انتقال این مفاهیم ارزشی به نسل‌های بعد از انقلاب اسلامی است که در این راستا حركت راهيان‌نور در پيوند با نسل جديد نقش انكارناپذيری دارد.
کد خبر: ۸۶۴۵۳۳۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
سرهنگ پاسدار حیات‌غیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به اهداف سفر معنوی در قالب کاروان راهیان نور اظهار داشت: با توجه به پایان یافتن جنگ تحمیلی و مهیا شدن بستر برای انجام اقدامات فرهنگی در راستای تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های 8 سال دوران دفاع مقدس برای جوانان راهیان نور بهترین اقدام فرهنگی بود که از سوی بسیج صورت گرفت.

وی افزود: یادمان‌هایی دوران دفاع مقدس در حقیقت در راستای پیوند ارزش‌های دفاع مقدس با نسل بعد از انقلاب اسلامی و انتقال این مفاهیم ارزشی به نسل‌های بعد از انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان تصریح کرد: در سال جاری با توجه به استعداد دانش‌آموزی شهرستان فراهان و خنجین سهیمه‌ای که در بخش اعزام راهیان نور دانش‌آموزی برای این شهرستان در نظر گرفته شد 210 نفر بود که این تعداد در دو مرحله به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار حیات‌غیبی با اشاره به تفکیک تعداد خواهران و برادران در این کاروان‌ها گفت: روز گذشته 110 دانش‌آموز پسر و چندی پیش نیز تعداد 100 دانش‌آموز دختر به مدت 3 روز به مناطق عملیاتی اعزام شدند که این تعداد در قالب 5 دستگاه اتوبوس بودند.

وی افزود: آشنایی با فرهنگ و تفکر بسیجی و نیز تقویت روحیه ایثار و شهادت در میان جوانان، تجدید پیمان با شهدا و آرمان‌های امام خمینی(ره) از ویژگی‌های این سفر معنوی بوده که بستری را فراهم می‌سازد تا نسل جدید انقلاب اسلامی با روحیه ایثار و از خودگذشتگی سرداران، فاتحان و شهدای دفاع مقدس آشنا و تحت تاثیر آن تحولات روحی و فکری پیدا کند.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و اعزام راهیان نور مردمی در این بخش از اعزام‌ها شاهد نحوه دو گونه نحوه اعزام هستیم روش سازمانی که از 15 اسفندماه آغاز و تا پایان نیمه نخست فروردین ماه ادامه دارد که در این سهمیه در نظر گرفته شده برای فراهان 200 نفر در قالب 5 دستگاه اتوبوس است.

سرهنگ پاسدار حیات‌غیبی با اشاره به حضور مردم در راهاین نور با خودروهای شخصی گفت: در این اعزام‌های مردمی متقاضیان از قبل در سایت کوله‌بار ثبت نام و برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند که خوشبختانه استقبال خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی افزود: هرساله از استقبال خوبی برای اعزام به راهیان نور مواجه هستیم ولی به دلیل نبود امکانات کافی برای خدمات رسانی به دنبال شخصی‌سازی هستیم تا بتوانیم ظرفیت را در این بخش افزایش دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان نقش راویان را در کاروان راهیان نور را مهم دانست و افزود: حضور راویان در کاروان راهیان نور بسیار تاثیرگذار بوده چراکه با روایت وقایع و به تصویر کشیدن مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در عملیات‌های مختلف می‌تواند تاثیر این سفر معنوی را دوچندان کند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات