خبرهای داغ:
شهردار تبریز در آیین آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کیش:
خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش، از بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری و خدمات مرتبط با آن در جهت رونق گردشگری برای سال 2018 بعنوان تبریز پایتخت جهان اسلام خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۵۳۲۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با اعلام این خبر افزود: تلاش ها و اقدامات ارزشمند صورت گرفته توسط همه متولیان امور گردشگری موجب شده است تا تبریز عناوین بزرگی را کسب کند و از همین روی شهرداری تبریز با در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران این صنعت پر سود درصدد تسهیل و فراهم کردن زمینه ها سرمایه گذاری و رونق ساز و کاری است تا از طریق آن بتواند زیرساخت های گردشگری این شهر را تکمیل کند.

وی ادامه داد: تبریز برای دو سال 2015 و 2016 بعنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام خود را آماده می کند و از سویی اخیرا به عنوان پایتخت فرش جهان و مرکز مهم این صنعت دستی و هنری معرفی شده است و نیز از طرف مجامع مردم نهاد سازمان ملل تبریز به عنوان شهر سالم زندگی مورد توجه قرار گرفته است و با تلاش سازمان میراث فرهنگی کشور در اجلاس اخیر وزرای گردشگری جهان اسلام عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 به این شهر اعطا شد و ایجاد مرکز دبیرخانه اطلس شهرهای جهان اسلام در تبریزکه افتخار دارم به عنوان رئیس اطلس شهرهای جهان اسلام نیز باشم.

نجفی در بخشی از سخنان خود حضور تاثیرگذار در نمایشگاه‌های فرهنگی و گردشگری را از راهکارهای مهم در پیشرفت برنامه‌های گردشگری «تبریز 2018» عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب، نمایشگاه گردشگری کیش را فرصتی مغتنم برای ارایه بسته‌های گردشگری تبریز خواند و افزود: حضور پربار تبریز در این نمایشگاه علاوه بر مخاطبان داخلی، در جلب نظر بازدیدکنندگان خارجی نیز قطعاً موثر واقع شد.

شهردار تبریز تاکید کرد: مناسبات فرهنگی و اجتماعی شهر تبریز در حوزه بین‌الملل، دارای نگرش کلان مدیریتی بوده و اهداف توسعه پایدار این شهر را مدنظر قرار داده است.

نجفی با اشاره به موقعیت خاص جزیره کیش و بسترهای جذب گردشگر در این منطقه اظهار داشت: فرصت‌های مختلف ملی، باید به عنوان پل ارتباطی تبریز با حوزه‌های بین‌المللی مطرح شود.

وی همچنین تمرکز ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری و جاذبه‌های گردشگری تبریز در کنار فرهنگ و هنر سایر شهرهای کشور، را اتفاقی ارزشمند توصیف کرد.

ارسال نظرات