"تجلیل از خانواده شهدای لشگر مهندسی رزمی 42 قدر"

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، تمام دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

فرمانده لشگر مهندسی 42 قدر گفت: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند که امروز نیز تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، تمام دسیسه‌های دشمنان خنثی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۴۵۲۶۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

سرهنگ پاسدار حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن اعلام بزرگزاری یادواره شهدای لشگر مهندسی 42 قدر اظهار داشت: این یادواره در راستای گرامیداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های فرماندهان و شهدای لشگر مهندسی 42 قدر برگزار می‌شود.

وی افزود: سرداران شهید احمد حسینی و مصطفی مرادی از جمله فرماندهانی بودند که به همراه چند تن از فرماندهان گردان در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند از این‌رو یادواره شهدا هرساله در 8 اسفندماه برگزار می‌شود ولی امسال به سبب تداخل با انتخابات این هفته اقدام به برگزاری این یادواره خواهیم کرد.

فرمانده لشگر مهندسی 42 قدر تصریح کرد: بیشترین شهدای لشگر مهندسی 42 قدر در عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5، والفجر 8 و والفجر 10 به شهادت رسیدند.

قربانی با اشاره به زمان شکل‌گیری لشگر مهندسی 42 قدر گفت: لشگر مهندسی 42 قدر اواخر سال 63 شکل گرفت و از همان نخستین روزهای سال 64 در عملیات‌هاییی نظیر بدر، والفجر8 و والفجر 10، کربلای 3، کربلای 4 و کربلای 5، نصر 7، بیتالمقدس 7 رزمندگان این لشگر حضوری چشمگیر و فعالیت‌های درخور توجهی داشتند.

وی افزود: در برخی از عملیات‌ها گردان رزمی این لشگر در خطوط پدافندی و عقب راندن دشمن نیز نقش‌آفرین بوده است.

فرمانده لشگر مهندسی 42 قدر تصریح کرد: در عملیات بدر با احداث پل خیبری بر روی هور، احداث اورژانس صحرایی، احداث جاده به طول 5 کیلومتر تا جزیره مجنون و در عملیات والفجر 8 با احداث بیمارستان بتونی فاطمه‌الزهرا(س) با ظرفیت 8 اتاق عمل در منطقه عملیاتی فاو توانست در راستای پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات آنچه را در توان داشت به منصه ظهور رساند.

در عملیات کربلای 3 لشگر مهندسی 42 قدر نقش بسزایی داشت

قربانی با اشاره به اقدامات دیگر لشگر مهندسی 42 قدر گفت: احداث پل‌های خیبری به طول 500 متر و عرض 3.5 متر بر اروندرود، احداث دو دستگاه پل خیبر بر روی بهمنشیر، احداث اسکله در منطقه عملیاتی، ساخت قرارگاه کربلا، احداث 10 کیلومتر خاکریز نقش داشتند.

وی افزود: در عملیات کربلای 3 که سبب شد تا سکوهای البکر و الامیه منهدم شود و هدف آن کاهش توان اقتصادی و نظامی دشمن بود که نتایج بسیار خوبی بر جای گذاشت لشگر مهندسی 42 قدر بسیار تاثیرگذار بود چراکه با احداث 1500 متر پل بر روی باتلاق‌های منطقه عملیاتی آن هم با وجود بمباران‌های هوایی دشمن به فرماندهی سردار افشار در بازگشت نیروها و کاهش تلفات نقش آفرینی کرد.

فرمانده لشگر مهندسی 42 قدر تصریح کرد: هرساله در این یادواره از فرماندهان اولیه لشگر مهندسی 42 قدر دعوت بعمل امده تا در مراسم حضور داشته باشند از جمله سرداران همتی، توکلی، کاشانی، نخعی، درویشی، توکلی‌نژاد که سخنران امسال یادواره سردار همتی است.

قربانی با اشاره به جایگاه خانواده‌های شهدا گفت: با هماهنگی‌هایی صورت گرفته در این مراسم از 20 خانواده شهید لشگر مهندسی 42 قدر تجلیل می‌شود.

وی هدف از برگزاری یادواره را جذب جوانان در راه شهید و شهادت دانست و افزود: با توجه به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" با توجه به هجمه حملات فرهنگی و سایبری بر علیه ارزش‌هایمان وظیفه داریم کار و فعالیت کنیم تا در نهایت جوانان، نوجوانان و نسل‌های بعد از این را با سیره شهدا آشنا کنیم و جذب راه شهدا نمائیم.

فرمانده لشگر مهندسی 42 قدر خاطرنشان کرد: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات