رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: پرداخت مشوق‌های صادراتی علاوه بر کشف بازارهای جدید از سوی صادرکنندگان، به افزایش قیمت سیب زمینی در داخل نیز کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۶۴۵۱۹۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران  در خصوص پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان اظهار داشت: پرداخت مشوق‌های صادراتی علاوه بر کشف بازارهای جدید و ارتباط تجاری با دنیا از سوی صادرکنندگان به افزایش قیمت سیب زمینی در داخل نیز کمک می‌کند.


وی با اشاره به صادرات سیب زمینی گفت: صادرات سیب زمینی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان صرفه اقتصادی دارد، اما نباید فراموش کرد که صادرات فرآوری محصول و جلوگیری از خام فروشی در تمامی دنیا منسوخ است، چرا که منجر به افزایش ارزش افزوده و اشتغال در داخل و ماندگاری بیشتر محصول می‌شود.

نیازی بیان داشت: در واقع عدم تناسب مصرف و سطح زیرکشت سیب زمینی موجب کاهش بیش از پیش قیمت شده، به طوری که تولیدکنندگان برای سال زراعی آینده به سبب عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های سطح زیرکشت، تولید خود را به طور خودکار کاهش می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت سیب زمینی نسبت به هفته گذشته در بازار کاهش پیدا کرده، به طوری که سیب زمینی کاران در هر کیلو فروش عمده خود از انبار ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومان متضرر می‌شوند.
ارسال نظرات