طی مراسمی در مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند ، از مخترعین و نوآوران بسیجی عرصه صنعت سرتاسر استان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد. ...
کد خبر: ۸۶۴۵۱۸۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  به همت بسیج کارگری و اداره کار استان کرمان و به میزبانی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند، طی مراسمی از مخترعین و نوآوران بسیجی عرصه صنعت در سرتاسر استان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

این مراسم از ساعت ۸صبح و با حضور سعید کاظمی پور معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله و رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و دیگر مسئولان شهرستان و استان به همراه کارکنان نمونه استان کرمان آغاز شد.

در طول برگزاری مراسم کلیپ های جالبی از فعالیت های بسیجیان عرصه صنعت و اقتصاد استان به عرصه نمایش گذاشته شد، همچنین تعدادی از مسئولین در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

حسین متصدی: با روحیه بسیج و بسیجی می توانیم کارهایی انجام دهیم که خیلی از بیگانگان فکرش را هم نمی توانند بکنند که ما می توانیم

حسین متصدی مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: خوشحالم در جمعی هستیم که همه به نوعی نام بسیج را یدک می کشند و اساسی ترین رمز و راز موفقیت مملکت همین روحیه بسیج و بسیجی کار کردن است که باعث شده کارهایی انجام دهیم که خیلی از بیگانگان و دشمنان فکرش را هم نمی کردند که ما به آن دست یابیم.

وی ادامه داد: اعتقاد بنده این است که ما باید طوری پیش برویم که اگر باز هم بحث تحریم پیش آمد ما دیگر وابسته به دشمن نباشیم و به نوعی خود دشمن تحریم شود و این کار شدنی است.

مدیر کک سازی زرند اظهار داشت: با همین روحیه بسیجی آنقدر کارهای مهمی در کارخانه کک سازی صورت گرفته است که اگر بخواهم تک تک آنها را برشمرم وقت این جلسه کفایت نمی کند.

وی افزود: روزی که مجموعه کک سازی راه اندازی شد بزرگترین مشکل، موضوع آلایندگی بود ولی امروز به جرأت می توانم بگویم که جوانان ما کاری کردند که دیگر هیچ نشتی در کوره ما وجود ندارد و این را آزمایشگاه های معتبر در سه دوره تأیید کردند.

وی یادآور شد: با همین تفکر و رویه اعتماد به نفس و توان نیروی جوانمان با طرحی که دادند سالیانه مقدار بسیار قابل توجهی در مصرف آب و برق کارخانه صرفه جویی شد و آلایندگی هم به کمترین مقدار رسید.

متصدی در پایان گفت: برای ما افتخار است که همه این کارها را بدون حضور نیروهای خارجی انجام دادیم و خوشحالم با کسانی کار می کنم که مرد خطر کردن هستند و در ایده دادن پیشقدم می باشند.

حسین باقری: انتظار داریم مخترعین و نوآوران بسیجی در بین تمام کارکنان و کارگران استان و کشور مُبلغ فرهنگ نوآوری باشند و این را تکلیفی برای خود بدانند

حسین باقری مسئول بسیج کارگری استان کرمان در این مراسم گفت: یکی از ماموریت ها و سیاست های اصلی سازمان بسیج کارگری ، نهادینه سازی بیانات مقام معظم رهبری در بحث کار خصوصاً اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: ما باید به سمتی برویم که اقتصادی درون زا ، قوی و منسجمی داشته باشیم اما یکی از آفاتی که اقتصاد ما درگیر آن است بحث فرهنگی و رخوت و سستی ما در تولید است که با تولید کالای ضعیف و ناسالم در بازار جهانی ناموفق هستیم که باید تلاش کنیم این نقیصه را برطرف نماییم.

باقری در رابطه با طرح های منتخب جشنواره گفت: در این جشنواره ۳۳ طرح در کل استان برگزیده شده اند و از ۳۶ نفر از نوآوران تجلیل به عمل خواهد آمد که منتخب صنایع کوچک و بزرگ می باشند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم پس از این جشنواره، نوآوران بسیجی مبلغ فرهنگ نوآوری در تولید و صنعت باشند و این را تکلیف خود بدانند و سال آینده نه تنها طرح های جدید خود را ارئه بدهند بلکه با تبلیغ ، افراد دیگری را هم تشویق کنند در این طرح شرکت کنند.

مسئول بسیج کارگری استان در پایان یادآور شد: ما سالانه طرح تشویق نوآوران و مخترعین را در کل استان بصورت نمادین در برنامه هایمان خواهیم داشت.

رضا اسماعیلی: کارخانجات باید میل به موفقیت را در کارکنانشان افزایش دهند و قدرت ریسک و استقلال فکری آنها را بالا ببرند

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: این روزها بحث کارآفرینی بحث داغ محافل اقتصادی است که بیشتر به کارآفرینی فردی ربط دارد اما به مسئله کارآفرینی سازمانی کمتر پرداخته شده است.

وی افزود : ما امروز می بینیم که یک کارآفرینی سازمانی در کارخانه کک سازی زرند به همت بسیجیان راه افتاده است و یکی از اتفاقات خوب، بحث ریسک پذیری مدیران این کارخانه است که به کارکنانش اختیار داده که پیشنهاد بیاورند و روی طرح ها کار کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما باید بحث ریسک پذیری را در کل کشور تعمیم دهیم و به جوانانمان بها بدهیم و علاوه بر آن، باید استقلال فکری آنها را بالا ببریم و از آنها بخواهیم که پیشنهاد بدهند و البته باید میل به موفقیت را نیز در کارکنان و در بسیجیانمان افزایش دهیم .

وی اظهار داشت: شاید زمانی در جنگ تحمیلی ما با اسلحه های سبک و سنگین در مقابل دشمن می ایستادیم اما حالا مسئولیت ما سنگین تر شده از این جهت که باید منابعی که در اختیار داریم را بهینه مصرف کنیم تا انقلابی که با خون شهدا پایدار مانده است را با سرافرازی به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسانیم.

رضا اسماعیلی در پایان از همه بسیجیان خواست که خودشان را به علم روز مجهز نمایند و گفت: بسیجیان با کمترین توقع و امکانات بیشترین کارها را انجام داده اند و ما می توانیم را در عمل به اجرا گذاشته اند.

سعید کاظمی پور: ما با ایستادگی بر جمله ما می توانیم به جایی رسیدیم که یک نقطه تهدید برای دشمن شده است/ باید کیفیت تولیداتمان به سمتی برود که صادر شود

سعید کاظمی پور معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در جمع نوآوران بسیجی گفت: بسیار خرسندم در جلسه ای حضور داریم که مصداق عملی ما می توانیم را می بینیم و با وجود جنگ تحمیلی و تحریم های زیاد ، اما با ایستادگی بر سخن امام و مقام معظم رهبری ، با پای خود ایستادیم و اینک به جایی رسیدیم که یک نقطه تهدید برای دشمن است.

وی ادامه داد: در ابتدای جنگ که کوچکترین سلاح را هم به سختی بدست می آوردیم اما الان به جایی رسیده ایم که آمریکا می خواهد صنایع موشکی ما را تحریم کند چون از آن وحشت دارد و البته در بحث نانو، هوافضا، سلول های بنیادین و … هم پیشرفت های زیادی داشتیم.

کاظمی افزود: امیدواریم این اتفاق در تمام کارخانه ها و مراکز تولیدی استان و کشور رخ دهد و تمام بسیجیان پای کار بیایند تا دیگر در هیچ زمینه ای وابسته بیگانگان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اسم بسیج را از این بابت می برم که کسانی که فکر وروحیه بسیجی دارند و کسانی که به گفته حضرت امام و آقا اعتماد دارند بسیجی هستند ، البته باید فرصت کار پیدا کنند و نظر بدهند و باید از این نظرات استقبال شود و قطعاً ریسک پذیری جزو لوازم اولیه کار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله گفت: در صنایع موشکی ما شهید طهرانی مقدم را دادیم و شهدای هسته ای را تقدیم کردیم و تا اینها جان خود را ندهند به برد موشکی بیش از ۲هزار کیلومتر و به انرزی هسته ای دست نخواهیم یافت، بنابراین ما باید از این شهیدان درس بگیریم.

وی خطاب به مسئولین ، گفت: باید این تلاش ها و موفقیت ها را مورد حمایت قرار دهید و تشویفشان کنید و آنها را به دیگران بشناسانید و حتی از صدا و سیما در این امر استفاده کنید.

دکتر کاظمی اظهار داشت: ما باید تولیداتمان به سمتی برود که صادر شود اما اگر کیفیت لازم را نداشته باشند این امر شکست می خورد و بدترین حالت برای تولیدمان هم این است که مواد خام از کشور خارج و کالا وارد شود.

در پایان این مراسم از فرزندان شهید و جانباز و کارکنان ایثارگر مجتمع کک سازی زرند، همچنین از مخترعین و نوآوران بسیجی سراسر استان با اهدای لوح و جوایز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اسامی نوآوران و مخترعان بسیجی این جشنواره به تفکیک کارخانه:

کارخانه لاستیک بارز کرمان: روح الله افضلی – مجید امانعلیخان – مجید پورابولی – رسول اسلامی – مرضیه سادات سعیدی

کارخانه سیمان کرمان: رضا فرازمند – مجید شمسی پور

کارخانه گلگهر سیرجان: مصطفی عبداللهی – رضا عبادآبادی – حسین علی بیگی

کارخانه فرش بافی آسیا کرمان: سیامک نجارمنصور

گروه صنعتی دُرآب کرمان: غلامرضا بصیرجانی

کارخانه زغالشویی زرند: مصطفی رضایی زاده – محدثه رحمانی

نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان: ابراهیم سالاری – افشین عبداللهیان – حسین کاظمیه – رضا شمسی – محمدعلی سعید – رحیم کامران

کارخانه کک سازی زرند: مهدی سالاری – عباس متصدی – حمید ترابی – مرتضی محمدحسنی – مجید امراللهی – احمد رشیدی – محمدرضا زعیم باشی – مهدی احمدی نژاد – احد زارعی

نیروگاه سیکل ترکیبی زرند: علی جهان نیا

معدن اصلی کوهبنان: اکبر روح اللهی

مس سرچشمه رفسنجان: قربانعلی مهدوی

معدن پابدانای جنوبی کوهبنان: هادی محسن بیگی

کارخانه فن سازان کرمان: علی مولازاده – رضا الله وردی

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ، تمامی حضار از مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات