خبرهای داغ:
کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی گفت: اکنون تجهیزات و امکانات بسیاری برای مقابله با نفوذ فرهنگی در نظرگرفته نشده است و خطر نفوذ ادبیات دشمن در میان حزب‌اللهی‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۴۵۱۷۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوذر منتظرالقائم شب گذشته در جلسه سلسله نشست‌های سواد رسانه‌ای که با عنوان «شبکه‌های اجتماعی مرزهای شیشه‌ای» در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌های بسیاری در این عرصه بیان شده است اما تاکنون فقط برچسب تندرو را به امثال بنده زده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه عمل به آموزه‌های دینی مشکلات جامعه اسلامی را رفع می‌کند، اضافه کرد: مولفه‌های امنیت، اقتدار و ثبات نظام سیاسی کشورها با یکدیگر متفاوت است؛ امنیت در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دکترین ولایت فقیه بوده و مولفه‌های خاصی دارد و در این حوزه باید به شاخص‌های اصلی توجه کنیم.

کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به ناهنجاری‌های موجود در تهران تصریح کرد: برای جامعه خاکستری میزان‌های متفاوتی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه تهدید و نفوذ امنیتی در مقابل نفوذ فرهنگی اهمیت ندارد، عنوان کرد: اکنون تجهیزات و امکانات بسیاری برای مقابله با نفوذ فرهنگی در نظرگرفته نشده است و خطر نفوذ ادبیات دشمن در میان حزب‌اللهی‌ها وجود ندارد.

منتظرالقائم نفوذ جریانی فکری را از تهدیدات جامعه اسلامی برشمرد و مطرح کرد: برای رفع مشکلات جامعه باید خودمان را احیا کنیم؛ اکنون باید کشور را از تهدیدات نجات دهد.

وی از روند منفی تغییرات فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: تهدید فرهنگی مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده و بر اساس گفته‌های رهبری دشمن به هر طلبه جوان به عنوان خمینی بالقوه نگاه می‌کند؛ اکنون روحانیت از رسانه منبر که از صدا و سیما هم مهم‌تر بوده، دور شده است.

وی با بیان اینکه اصول انقلاب اسلامی باید در جامعه احیا شود و امام و رهبری بوند که توانستند اهداف اسلام را در جامعه محقق کنند، ادامه داد: در آخرت در مورد امر به معروف، علت نبود رویکرد مذهبی در فضای مجازی و تلف شدن وقت جوانان در این فضا سئوال می‌کنند.

کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اینکه روحانیت مخاطبین خود را به تلگرام هدایت کرده و فقط بخشی از آن را به خود اختصاص داده‌اند، از وضعیت کنونی مردم در فضای مجازی یاد کرد و ادامه داد: اگر حل معضلات کشور در حوزه فضای مجازی بدون اهمیت بود رهبری شورای عالی را تعیین و سیاست راهکاری برای آنها مطرح نمی‌کردند.
ارسال نظرات