خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در دو هزار و ۸۵۰ پایگاه جمع آوری هدایای این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۱۰۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،هوشنگ خبازخوب عصر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جشن بزرگ نیکوکاری را امسال نیز مانند سالهای قبل ظرف سه روز آینده برگزار می کنیم. این جشن همزمان با سراسر کشور در دو هزار و ۸۵۰ پایگاه جمع آوری هدایای مردم استان برگزار می شود.

وی افزود: دو هزار و ۲۰۰ پایگاه جمع آوری با همکاری سازمان دانش آموزی در مدارس مستقر است. ۶۵۰ پایگاه نیز در مساجد، معابر و اماکن عمومی داریم. شعار جشن بزرگ نیکوکاری امسال هم «بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری» است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته با ۷۳ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن مبلغ ۶۶ میلیارد ریال جمع آوری شد. ۱۸ میلیارد ریال از این مبلغ توسط مراکز نیکوکاری استان و ۲۱ میلیارد ریال آن نیز از شهر اهواز جمع آوری شده است.

خبازخوب بیان کرد: بر اساس دستورالعملی که به کمیته های امداد سراسر کشور ابلاغ شده، باید پس از جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی، آنها را ظرف یک هفته به نیازمندان تحویل دهیم.

وی خبر داد: فردا قریب به یک هزار و ۲۰۰ مددجو را با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به مشهد اعزام می کنیم که تجمع آنها در دزفول است. یک هزار نفر دیگر را هم با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال اعزام کرده بودیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: مدارس با دو هدف برای نیکوکاری همکاری می کنند که اولین مورد توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و دومین مورد هم دریافت کمک های خانواده ها از طریق دانش آموزان و توزیع سریع بین نیازمندان است.

خبازخوب عنوان کرد: برخی از کمک های جمع آوری شده را از طریق انجمن اولیا و مربیان به دانش آموزان نیازمند شناسایی شده اهدا می کنیم. بر اساس تجربه سال های قبل هر سال معمولا مبلغ جمع آوری شده در جشن نیکوکاری نسبت به سال قبل خود افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: ۳۳ مرکز نیکوکاری فعال در استان داریم که مقرر شده تا با راه اندازی ۴۰ پایگاه در برگزاری جشن نیکوکاری همکاری کنند.

۵ درصد استان تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تاکید کرد: در خوزستان بالغ بر ۹۷ هزار خانوار یعنی پنج درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده ایم و چنین آماری اصلا زیبنده استان زرخیز خوزستان نیست. دو هزار و ۸۵۰ خانواده دیگر نیز در نوبت حمایت و بررسی وضعیت هستند.

خبازخوب تصریح کرد: سرپرست نداشتن خانوار و یا از کارافتاده بودن سرپرست به همراه نداشتن درآمد ثابت از جمله شروط اصلی تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان است. مبالغ پرداختی به مددجویان نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از ۵۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است که البته مورد اعتراض مدیران کمیته امداد و بهزیستی هم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای خانواده های مددجوی شهری نیز بحث امور بیمه را نیز انجام می دهیم که این بیمه در روستاها با پرداخت اعتبار به تامین اجتماعی واگذار شده است. ۸۹ هزار و ۸۱۳ نفر مددجوی شهری را تحت پوشش داریم که موظف به تامین تمام هزینه درمانی آنها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اضافه کرد: با تمامی بیمارستان های دولتی و برخی بیمارستانهای خصوصی در قالب بیمه تکمیلی قرارداد داریم. طی ۹ ماه گذشته مبلغ ۹۰ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال تامین هزینه درمانی مددجویان را داشتیم.

خبازخوب با اشاره به بودجه ۲۵۲ میلیاردی کمیته امداد خوزستان در سال جاری گفت: طرح اکرام ایتام یک طرح کشوری بود که از دو سال قبل برای خانواده های سرپرست ناتوان نیز طرح محسنین مطرح شد. در طرح اکرام ایتام ۱۱ هزار و ۶۷۷ فرزند را به عنوان ایتام مورد حمایت قرار می دهیم که ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر از این ایتام حامی دارند.

وی بیان کرد: بر اساس پالایش های انجام شده ۲۸ هزار و ۶۰۷ حامی در خوزستان داریم که برخی از آنها حتی بالای دو یتیم را مورد حمایت خود قرار می دهند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه طی ۹ ماه اخیر ۶۸ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال خاص ایتام در اختیار ما قرار گرفت، گفت: در ۹ ماه گذشته ۴۲۹ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال درآمد محلی داشتیم. این مبالغ در قالب سرفصل های مختلفی از جمله امانی (مبالغی که در موارد خاص خواسته شده باید هزینه شده و یا مستقیم به حساب خانوار واریز شود) جمع آوری شد.

خبازخوب ادامه داد: ۱۰۴ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال در قالب زکات، ۸۹ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال در قالب کمک های مردمی و ۱۰ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال نیز در قالب درآمدهای محلی (کمک سازمان ها و شرکت ها) طی ۹ ماه اخیر جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر پرداخت مستمری به مددجویان، پرداخت وام های خودکفایی و پرداخت حق بیمه درمانی برای مددجویان عنوان کرد: خوشبختانه دولت کمک بزرگی در هزینه های درمان به ما پرداخت می کند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خبر داد: در بخش مسکن اجبارا کمک های بیشتری را هزینه می کنیم و به عنوان نمونه سال گذشته ۳۴ درصد از اعتبارات را به بخش مسکن هدایت کردیم.

خبازخوب یادآور شد: چند هفته قبل جشن ازدواج ۱۲۰ زوج را با همکاری انجمن خیریه حضرت رقیه در تهران برگزار کردیم. این موسسه ۱۲۰ جهیزیه هم به زوج های فوق هدیه داد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالای ۴۱ هزار دختر در کمیته امداد استان تحت حمایت داریم که در سن ازدواج و یا حتی بالاتر از آن قرار گرفته اند. تنها دو هزار و ۳۵۰ جهیزیه تاکنون تهیه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها