یادواره شهدای لشگر مهندسی رزمی 42 قدر به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان لشگر مهندسی رزمی 42 قدر در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۰۷۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، یادواره شهدای لشگر مهندسی رزمی 42 قدر به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان لشگر مهندسی رزمی 42 قدر در اراک برگزار می‌شود.

این یادواره با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام و شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی بیشتر با نقش مهندسی رزمی در جنگ و دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

لشکر مهندسی 42 قدر در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 306 شهید والا مقام را تقدیم نظام کرد که اکثر آنان از فرماندهان گروهان‌ها و گردان‌ها بودند.

مهندسی در نیروهای مسلح تا قبل از انقلاب امری فرعی در جنگ محسوب می‌شد که در دوران دفاع مقدس با اندک تجربه و نبود امکانات درخور توجه به سرعت رشد یافت؛ با وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی دشمن در طول جنگ، مهندسان بسیجی با اجرای طرح‌های نو و ابتکاری در بسیاری از جبهه‌ها دشمن را زمین گیر کردند.

ابتکار و خلاقیت اولین ویژگی مهندسی در دوران دفاع مقدس است، احداث پل شناور خیبر در هورالعظیم، احداث پل بعثت بر اروندرود در عملیات والفجر 8 و ده‌ها ابتکار بزرگ دیگر نمونه‌های روشنی از تفکرات نوآورانه مهندسی در دفاع مقدس بود.

فرماندهی واحدهای مهندسی در صحنه آن هم به نحوی که سخت‌ترین اقدامات مهندسی در دشوارترین صحنه‌های نبرد با حضور فرماندهان و مدیرانی با ویژگی اخلاقی، شجاعت، ابتکار، تخصص، دانش و عمل انقلابی محقق شد و شاهد اقدامات معجزه گونه در مهندسی جنگ بودیم.

فرماندهانی که برای دفاع از وطن جان خود را بر طبق اخلاص نهاده و تا آخرین قطره دست از تلاش در این حوزه برنداشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات