در ازای دریافت 8 درصد سهام

شرکت کره‌ای کارخانه فولاد 1.6 میلیارد دلاری در ایران تاسیس می‌کند

پوسکو، ششمین فولادساز جهان با ایران برای احداث تاسیسات تولید فولاد به ارزش 1.6 میلیارد دلار به توافق رسید.
کد خبر: ۸۶۴۴۹۴۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، پوسکو، تولیدکننده فولاد کره‌ای اعلام کرد این شرکت توافق اولیه با ایران برای کمک به احداث یک کارخانه فولاد به ارزش 1.6 میلیارد دلار امضا کرده است و از آنجایی‌که دیگر بازارها بی‌رمق شده‌اند، در نظر دارد تا از افزایش تقاضا در ایران بهره ببرد.

با لغو تحریم‌های ایران در ماه ژانویه، انتظار می‌رود در زمانی‌که تقاضا در چین در حال کاهش است، بزرگ ترین بازار فولاد در خاورمیانه احیا شود.

پوسکو طی بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت و شرکت‌های وابسته‌اش در نظر دارند تا 8 درصد سهام این پروژه را برای احداث این کارخانه با مشارکت شرکت فولاد پارس کهن دیارپارسیان در بندر چابهار دریافت کنند.

سخنگوی پوسکو گفت این شرکت به عنوان ششمین تولیدکننده فولاد جهان در نظر دارد تا سال آینده احداث این تاسیسات را آغاز کند و طرحی برای اضافه کردن تاسیساتی برای تولید نورد (روشی برای شرکت دادن ورق یا میلگرد) و آبکاری فولاد در سال 2019 دارد.

ایران در نظر دارد تا تولید فولاد خود را تا سال 2025 به 55 میلیون تن افزایش دهد و واردات در زمینه تولیدات فولاد را نیز کاهش دهد.

بر اساس آمار مرکز تحقیقات پوسکو، تولیدکنندگان فولاد کره جنوبی پیش از تشدید تحریم‌ها، نیمی از بازار ایران را در دست داشتند.

بر اساس این توافق، پوسکو فناوری «فینس» که به دوستدار محیط زیست و کم هزینه بودن به نسبت دیگر روش‌های استاندارد فولادسازی را به ایران انتقال خواهد داد.

پوسکو اینجینیررینگ اند کانستراکشن، واحد ساخت و ساز پوسکو، نیز در نظر دارد تا با استفاده از گاز تولیدی کارخانه فولاد، تاسیساتی برای تولید برق به عنوان بخشی از این پروژه احداث کند. همچنین انتظار می‌رود که این واحد تاسیسات نمک‌زادی برای تولید روزانه 60 هزار تن آب شیرین احداث کند.

ارسال نظرات