خبرهای داغ:
همزمان با هفته درخت کاری 230هزار اصله نهال با یاد 230 هزار شهید کشور در اصفهان با همکاری سپاه صاحب الزمان (عج) و شهر داری اصفهان کاشته می شود.
کد خبر: ۸۶۴۴۹۱۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، در فرهنگ اسلامی، کلمات معصومین و بزرگان دین سفارش های بسیاری بر درختکاری و حفظ آن شده و از درختکاری به صدقه ی جاریه یاد می شود علاوه بر این که از بسیاری از مشکلات زیست محیطی که در حال حاضر گریبان گیر ما شده است برطرف خواهد کرد

در روایات اسلامی آمده است که پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) با هم درخت می کاشتند امام صادق(ع) در این باره فرمود: امیرالمؤمنین علی(ع)، با بیل زمین را آماده می ساخت و پیامبر(ص) هسته خرما را مرطوب می کرد و می کاشت.

در کشورما 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان "هفته منابع طبیعی" نامگذاری شده است اهمیت درختکاری در طراوت محیط زیست موجب شده که اولین روز از این هفته را روز دختکاری بنامند.

اهمیت این موضوع به حدی است که رهبر انقلاب اسلامی معمولا در مراسم روز درختکاری شرکت دارند ایشان در سخنانی، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه بهدرختو فضای سبز در زندگی و سلامت انسان، روزدرختکاری رایکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است و از مردم خواهش می کنند که درخت و درختکاری را پاس بدارند و با شعار «هر ایرانی یک درخت» که گفته می شود در ایّام درختکاری هرچه میتوانند کاشت درخت رافزایش بدهند.

کاشت 230 هزار اصله نهال با یاد 230هزارشهید کشور در اصفهان

به همین مناسبت همزمان با هفته ی منابع طبیعی در 16 اسفند 230 هزار اصله نهال با یاد 230 هزار شهید گشور با «شعار هر شهید یک درخت » با مشارکت سپاه استان و شهرداری اصفهان در محل ورودی دهکده ی دفاع مقدس کاشت خواهد شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها