خبرهای داغ:
شهید محمد حسن آذربایجانی:
پس از مرگ من به دوستان و فامیل‌ها توصیه می‌گردد راه امام را ادامه دهند و از عبادت دست نکشند.
کد خبر: ۸۶۴۴۸۴۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، چرا به کسی که در راه خدا کشته می‏شود«شهید»می‏گویند؟چنان‏که می‏دانیم برکسی که خود را در راه خدا فدا کرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب از هستی خود، در این عالم صرف نظر کرده و از تمام لذائذ مادّی دست کشیده«شهید»اطلاق می‏کنند.

در آیات مبارکه قرآن کریم 55 بار کلمه«شهید»و«شهداء»ذکر شده که به معنی گواه، حجّت، حاضر و آگاه و در یک مورد به معنی مقتول در راه خدا بکار رفته است.

شهید محمد حسن آذربایجانی، در یازدهم/خرداد 1343 در روستای خورهشت از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد،پدرش احسان الله کشاورز و مادرش سعیده بیگم نام داشت.

تا پایان دوره ابتدائی درس خواند و در سال 1362 ازدواج کرد به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت،بیست و ششم آذر 1363 در شرهانی توسط نیروهای عراقی بر اثر صلابت ترکش به شکم و سر شهید شد،مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

وصیت نامه شهید:

«بسمه تعالی»

این جانب محمد حسن آذربایجانی، در سال 1355 در روستای خورهشت از توابع تاکستان در خانواده محقر مذهبی متولد گردیده‌ام و تحصیلات ابتدایی را در روستا به پیان رسانده‌ام.

با توجه به اینکه پدرم از خانواده‌های کم درآمد روستا بود نتوانستم به تحصیلات خود ادامه دهم و این جانب در سال1363 به ندای رهبر کبیر انقلاب امام خمینی لبک گفته و به صفوف سپاهیان اسلام پیوسته و در جبهه های حق علیه باطل در کنار بسیجیان سلحشور مشغول نبرد با دشمن گردیده‌ام.

پس از مرگ من به دوستان و فامیل‌ها توصیه می‌گردد راه امام را ادامه دهند و از عبادت دست نکشند.

در پیان هم از همسنگرانم تقاضا دارم مرا در کنار شهدای روستا به خاک سپارند؛چون پدر و مادر پیر دارم و آنان نمی‌توانند به شهر رفت و آمد نمایند،به همین منظور در شب‌های جمعه در روستا جلسه قرآن داشته باشید تا مردم از این فیض الهی بهره مند شوند.

محمد حسن آذربایجانی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها