یک اقتصاددان در گفتگو با«بسیج»:

فرصت آزمون و خطا در قراردادهای بین المللی تجاری نداریم

رحمان سعادت گفت: دولت در پیش و پس از انعقاد قراردادهای تجاری بین المللی از طریق رسانه‎های مختلف به برگزاری نشست هایی اقدام نماید و از نخبگان تا مردم را در این نشست دعوت نماید تا از نظرات ملی در جهت حفظ حقوق ملی بهره مند شود و از آزمون و خطا در قراردادها بکاهد.
کد خبر: ۸۶۴۴۷۱۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

رحمان سعادت اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قراردادهای تجاری بین المللی بسیار پیچیده است طبیعتا دولت می تواند با  کشورها و شرکت های مختلف قرار داد ببندند ولی آنچه مهم بنظر می‎رسد ابعاد قراردادها باید از شفافیت لازم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه دقت و بررسی مولفه مهم در قراردادهای تجاری پیش رو می‎باشد افزود: بی توجهی و عدم برسی کارشناسانه احتمالات خطرآفرین را برای سایر قراردادها فراهم می‎آورد .

سعادت بیان داشت: فنون رایزنی در چگونگی و نحوه انعقاد قرارداد در حوزه ملی و صنعتی نسخه‎ای بسیار پیچیده و دارای اهمیت والایی می‎باشد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: مسلم است که دولت از طریق رایزنی  و نظر سنجی از نخبگان اقتصادی کشور و شرکتی را انتخاب نماید که در خلاف منافع ملی و نظام نباشد.

وی در پایان اشاره کرد: دولت در پیش و پس از انعقاد قراردادهای تجاری بین المللی از طریق رسانه‎های مختلف به برگزاری نشست هایی اقدام نماید و از نخبگان تا مردم را در این نشست دعوت نماید تا از نظرات ملی در جهت حفظ حقوق ملی بهره مند شود و از آزمون و خطا در قراردادها بکاهد.

ارسال نظرات