مشاور رئیس جمهور در یزد:

سیاست دولت ترویج فرهنگ در حوزه صنعت نشر و کتاب است

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی گفت: سیاست دولت ترویج فرهنگ در حوزه صنعت نشر و کتاب است.
کد خبر: ۸۶۴۴۷۰۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدرضا صالحی امیری در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب یزد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: یکی از مسائلی که در شرایط مختلف به آن توجه ویژه صورت می گیرد، بحث توسعه اقتصادی کشور است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در صورتی که ما می خواهیم در مسیر توسعه اقتصادی قدم بگذاریم، چاره ای نداریم که در راستای توسعه فرهنگی کشور حرکت کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی گفت: در صورتی که می خواهیم به پیشرفت در زمینه های مختلف دست پیدا کنیم و اتفاقات خوبی را در کشور شاهد باشیم، باید از همین امروز بذر کتاب و کتابخوانی را در جامعه قرار دهیم.

وی با تاکید بر آشنایی کودکان و نونهالان با کتاب به ویژه در مهدهای کودک و مدارس، افزود: جامعه ایران به ویژه در بین جوانان نیازمند فرهنگ سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه این فرهنگ سازی نیازمند عزم ملی است، گفت: متاسفانه جامعه امروز ما در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی وضعیت مناسبی ندارد.

صالحی امیری ادامه داد: وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه ما به گونها ی است که الان فروشگاه های لوازم آرایشی و بنگاه های خودرو تعداد بیشتری از کتاب فروشی ها دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز سیاست دولت تدبیر و امید در راستای تقویت جدی حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه صنعت نشر و کتاب است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی بیان کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای جلوگیری از ایجاد معضلات فرهنگی و آلودگی های فرهنگی اقدام کنیم چرا که انسان با وجود آلودگی هوا می تواند زندگی کند ولی در صورت آلودگی فرهنگی امکان زندگی ندارند.

ارسال نظرات