مدیرعامل دخانیات ایران با اشاره به رونق قاچاق کالا در کشور گفت: یک شبکه سازماندهی و لجستیک کاملا قوی و آنلاین پشت این فعالیت ها است و متاسفانه شعار مبارزه با قاچاق، تبدیل به موضوعی برای جمله سازی برخی مسئولان شده است.
کد خبر: ۸۶۴۴۶۶۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین برخوردار  در خصوص کشف کانتینرهای میوه قاچاق در پایتخت اظهار داشت: قاچاق، زخم جانکاهی است که بر پیکره اقتصاد ایران جا باز کرده است. شب عید در عرصه میوه خود را نشان می دهد، ایام خرید مدرسه، در عرصه نوشت افزار خودنمایی می کند، یک روز در عرصه آی تی نمایان می شود و یک روز هم در عرصه دخانیات جانمایی می کند.

مدیرعامل دخانیات ایران ادامه داد: این ها از لحاظ ماهیت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. یک شبکه سازماندهی و لجستیک کاملا قوی و آنلاین پشت این فعالیت ها است و متاسفانه شعار مبارزه با قاچاق، تبدیل به موضوعی برای جمله سازی برخی مسئولان و آزمودن توان صدور بخشنامه های رنگارنگ شده است.

برخوردار ادامه داد: وقتی قاچاقچیان، مجهز به همه امکانات ترابری، لجستیکی، اطلاع رسانی، مالی، بانکی و شبکه مویرگی فروش هستند و در سوی مقابل، مسئولان از ابزارهای متناسب محروم اند، چطور توقع دارید میوه قاچاق شب عید توزیع نشود؟

وی ادامه داد: وقتی مجازات نقض قانون به شکلی نیست که بازدارنده باشد، وقتی ریسک قاچاق به میزانی نیست که قاچاقچی را حتی نگران کند، وقتی همه کالای قاچاق را در سطح عرضه می بینند و با میل و رغبت آن را خریداری می کنند، آیا توقع دارید سودجویان و قاچاقچیان به خاطر رضای خدا یا به خاطر بخشنامه های مسئولان، دست از تجارت پر سود خود بردارند.

برخوردار تاکید کرد: قاچاقچی، تعرفه دولت و مالیات را پرداخت نمی کند. بیمه و عوارض و هزینه های بنگاه داری ندارد. سرگردان میان اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد نیست. طبیعتا بازی به نفع وی از ابتدا سه- صفر شروع شده است و در واقع پیش از شروع رقابت با تجارت رسمی یا تولید داخلی، برنده مطلق بازی است.

رئیس سابق مجمع واردات با اشاره به فرهنگ عمومی مردم ادامه داد: وقتی مردم، میوه های قاچاق را سر میزهای خود قرار می دهند و به حسن انتخاب خود می نازند و با چشم و هم چشمی، دیگران را نیز به ورود به این عرصه دعوت می کنند و به اصطلاح هم آورد می طلبند، طبیعتا قاچاقچی هم بی کار نمی نشیند. او تشنه دلارهای نفتی این کشور است تا آن ها را به خارج کشور انتقال دهد و سود خود را مضاعف کند این سودی است که به ازای سلاخی تولید و تجارت قانونی کشور نصیب وی می شود.

برخوردار ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی دولت مبتنی بر جذب سرمایه گذار خارجی برای تولید مشترک در ایران است. باید برای اشتغال جوانان، تکمیل طرح های نیمه تمام و حرکت در مسیر توسعه، مراقب منابع مالی کشورمان باشیم. مردم باید خودشان بر علیه قاچاق، قیام کنند. باید مصرف میوه قاچاق را یک ضد ارزش و یک خیانت بدانند. از دیدن میوه های خارجی که به صورت قاچاق وارد خانه ها شده است، باید احساس تنفر داشته باشند.

به گفته برخوردار، درکنار کلیه برخوردهای قضایی، انتظامی و مجازات های قانونی، آسیب شناسی مبارزه با قاچاق را باید در نوع نگرش مصرف کننده به کالای قاچاق ارزیابی کرد.

ارسال نظرات