مدیرکل نظارت و گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی کشور می‌گوید هر جا میوه قاچاق ببینیم به شدت و با قاطعیت با متخلفین برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۴۶۴۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن سرابیان درباره گشت‌های مشترک تعزیرات ویژه مبارزه با قاچاق میوه‌های خارجی اظهار کرد: وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی و اجرای حکم است و بحث بازرسی و نظارت با دستگاه‌های نظارتی است اما بنا به ضرورت در برخی موارد طبق ماده 19 قانون، امکان دارد گشت‌های مشترک راه‌اندازی کنیم.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در خصوص قاچاق میوه با توجه به بخشنامه‌ای که رئیس سازمان تعزیرات صادر کرد، تصمیم به برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی بازرسان دستگاه های نظارتی از جمله گمرگ، سازمان جهاد کشاورزی، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی گرفتیم که از امروز آغاز شده است.

سرابیان تاکید کرد: چنانچه میوه قاچاق مشاهده کنیم با شدت و قاطعیت با متخلفین برخورد قانونی می‌کنیم و نسبت به صدور و اجرای حکم در محل وقوع تخلف، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرکل نظارت و گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: این طرح فقط مختص تهران نیست و در سراسر کشور انجام می‌شود و تا زمانی که ضرورت داشته باشد، ادامه می‌یابد.

نخستین گشت مشترک ویژه مبارزه با عرضه میوه قاچاق، یکشنبه شب در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران برگزار و در بازرسی ماموران از غرفه‌ها و حجره‌های مختلف، نزدیک به پنج تن میوه قاچاق شامل گلابی، آلو و انبه آفریقایی، لیموترش برزیلی، گریپ‌فروت چینی، سیب فرانسوی، انگور شیلیایی و میوه‌ «اژدها» کشف شد.

طبق قانون متخلفین در مرتبه نخست به ضبط کالای قاچاق و جریمه نقدی به ارزش دو برابر کالا، مرتبه دوم به ضبط کالا و جریمه نقدی به ارزش سه برابر کالا و مرتبه سوم به ضبط کالای قاچاق، جریمه نقدی به شش برابر ارزش ریالی کالا، تعطیلی محل کسب و شش ماه زندان محکوم می‌شوند.

ارسال نظرات