مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد,

برپایی بیش از 865 پایگاه جشن نیکوکاری امسال در سطح استان

مدیرکل کمیته امداد کردستان از برپایی 886 پایگاه ثابت و سیار جمع آوری کمک های مردمی جشن نیکوکاری در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد 865 پایگاه ثابت و 21 پایگاه سیار هستند.
کد خبر: ۸۶۴۴۶۱۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تشکیل کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل است.

به گفته وی، کمیته امداد 22 روز بعد از تشکیل انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تاسیس شد و تنها نهادی است که امام راحل اجازه داد نامشان بر روی آن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال نیز همزمان با سراسر کشور با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن مهربانی" با همت کمیته امداد و مشارکت، آموزش و پرورش، سپاه و بسیج، سازمان دانش‌آموزی و صدا و سیما در کردستان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ترویج سنت‌های حسنه الهی به عنوان یکی از مهم‌ترین تکالیف این نهاد اهداف اصلی برگزاری این جشن ملی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطر نشان کرد: اگر در جوامع اسلامی متمکنین جامعه به تکالیف شرعی خود در خدمت به نیازمندان اهتمام داشته باشند و تلاش کنند، قطعا هیچ نیازمند و محرومی در جامعه باقی نخواهد ماند.

فعالیت بیش از 865 پایگاه ثابت و سیار در جشن نیکوکاری

از برپایی 886 پایگاه ثابت و سیار جمع آوری کمک های مردمی جشن نیکوکاری در سطح استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 865 پایگاه ثابت و 21 پایگاه سیار هستند.

وی با اشاره به کاهش پایگاه‌های نیکوکاری در سال جاری، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کیفیت‌بخشی پایگاه‌ها در برگزاری این دوره از جشن نیکوکاری به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان بیان کرد: در راستای ارتقای سطح اعتماد مردم و افزایش مشارکت خیرین و نیکوکاران کمک‌هایی که از طریق هر صنف و گروهی که جمع‌آوری می‌شود از طریق همان صنف در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: 100 درصد کمک‌های مردمی جمع آوری شده استان کردستان در خود استان هزینه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران باید هرکسبه اندازه توان خود در هر جایگاهی که هست برای رفع محرومیت و کمک به مستمندان تلاش کند.

موسی نژاد با بیان اینکه برای کمک به خانواده‌های نیازمند و رفع چهره محرومیت از استان نیازمند کمک متمکنین و توانگران استان هستیم، ذکر کرد: از قشر مرفه جامعه انتظار می‌رود در این زمینه بیشتر احساس مسئولیت کرده و علاوه بر رفع فقر در جامعه، وظیفه شرعی خود را انجام دهند.

موسی نژاد با اشاره به تصورات و دیدگاه‌های مردم در رابطه با خدمات کمیته امداد، عنوان کرد: کمیته امداد متولی فقر نیست، بلکه متولی امور فقراست و در هر جا فقیری وجود داشته باشد، این نهاد در حد بضاعت خود در خدمت آنها خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان در پایان سخنان خود عنوان کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در راستای بکارگیری روش‌های نوین جمع آوری صدقات و بهره گیری از مزایای آن، سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات کمیته امداد راه‌اندازی شده که از طریق تلفن همراه قابل پرداخت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار