معاون فرهنگی، دینی و سازمانی قوه قضائیه:
معاون فرهنگی،‌ دینی و سازمانی قوه قضائیه از برگزاری مسابقات ملی کارکنان و خانواده دستگاه قضایی خبر داد و گفت: این مسابقات در مرحله ملی با شرکت حدود 190 نفر به میزبانی یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۴۴۳۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سیدمحمد مسعود معصومی لاری، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در دادگستری یزد اظهار داشت: در آبان‌ماه گذشته، دادگستری استان یزد میزبان پنج استان کشور در برگزاری مسابقات قرآنی بود و اکنون نیز قرار است نخستین مسابقات ملی قرآن قوه قضائیه به میزبانی یزد برگزار شود.

وی، ایجاد انگیزه و اهتمام قرآنی بین کارکنان دستگاه قضایی و خانواده‌ها آنها همچنین ارتقای بصیرت و فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست.

معصومی لاری با بیان اینکه هم‌افزایی بین فعالان قرآنی دستگاه قضایی در سطح استان‌ها و شناسایی و تقدیر از آنها نیز از جمله اهداف است، بیان کرد: هدف نهایی این مسابقات، باز کردن پای فرهنگ قرآنی در کار و زندگی افراد است، زیرا کار در مجموعه دستگاه قضایی، مسئولیتی خطیر و افرادی موفق و رستگار خواهند شد که فرهنگ قرآنی را ملاک کار خود قرار دهند.

معاون فرهنگی، دینی و سازمانی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های قرائت،‌ ترتیل، تفسیر، مفاهیم و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

معصومی لاری ادامه داد: هر سال بر آمار شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها افزوده می‌شود و در حالی که سال 92 بیش از 5 هزار و 400 نفر و سال گذشته 5 هزار و 800 نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند، امسال 9 هزار و 800 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: مراحل مختلف شهرستانی، استانی و منطقه‌ای برگزار شد و از مجموع این افراد، 190 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که طی دو روز در یزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معصومی لاری ادامه داد: افتتاحیه این مسابقات، صبح فردا در هتل صفائیه یزد انجام می‌‌شود و مراسم اختتامیه نیز در سالن هلال احمر با سخنرانی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: 103 نفر از این شرکت‌کنندگان را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند که این حضور گسترده بانوان به رغم اینکه رشته قرائت برای آنها برگزار نمی‌شود، افتخارآفرین است.

معصومی لاری یادآور شد: سال آینده بین برترین‌های سه سال برگزاری مسابقات قرآن دستگاه قضایی مسابقه برگزار می‌شود که این رقابت با محوریت آموزش و ارتقای مسابقه‌دهندگان اجرا می‌شود.

ارسال نظرات