با حضور 504 ناشر داخلی و خارجی:

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب در یزد گشایش یافت

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور 504 ناشر داخلی و خارجی در محل نمایشگاه‌های دائمی استان یزد گشایش یافت.
کد خبر: ۸۶۴۴۴۱۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد که با حضور مسئولان استان و مشاور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته از رشد کمی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده است.

علی غیاثی ندوشن عنوان کرد: امسال بخش بین‌المللی به این نمایشگاه اضافه شده که امیدواریم در سال‌های آینده این بخش تقویت شود.

وی مجموع ناشران حضور یافته در این نمایشگاه را 504 ناشر داخلی و خارجی اعلام کرد و افزود: 57 نمایندگی ناشران خارجی نیز در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و کتاب‌های خود را به دو زبان لاتین و عربی در معرض بازدید و فروش قرار داده‌اند.

غیاثی‌ندوشن یادآور شد: امسال 45 هزار و 750 عنوان کتاب توسط ناشران خارجی و 14 هزار عنوان کتاب نیز توسط ناشران خارجی در این نمایشگاه گنجانده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به سقف اعتبار الکترونیکی نمایشگاه سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته 400 میلیون تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافته بود که این رقم در سال جاری با همراهی و حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و حضور اثرگذار بخش خصوصی استان یزد به 700 میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای توزیع کارت الکترونیک در بین بازدیدکنندگان اندیشیده شده است،‌ اظهار امیدواری کرد: امسال در این زمینه با مشکلی مواجه نباشیم و بتوانیم نیاز همه بازدیدکنندگان را تامین کنیم.

غیاثی‌ندوشن، ساعت کار نمایشگاه کتاب امسال را در ساعات صبح از 9 تا 12:30 و عصرها از 14:30 تا 21 اعلام کرد و افزود: برنامه‌های جنبی بسیاری نیز برای این نمایشگاه تدارک دیده شده است که در مورد آنها در طول برپایی نمایشگاه اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

وی از جمله این برنامه‌ها به مسابقات کتابخوانی، رونمایی از چند کتاب، حضور برخی شاعران و نویسندگان شاخص کشور، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، معرفی و تقدیر پژوهش‌های فرهنگی یک‌ساله یزد، نشستی با عنوان خاطرات اولین کتابی که مطالعه کردن و ... اشاره کرد.

این مسئول، برگزاری کارگاه تصویرگری کتاب کودکان با همراهی خانه کتاب، برگزاری نشست‌های مختلف فرهنگی، شاهنامه‌خوانی، برپایی غرفه سفیران دانایی، نذر کتاب برای اقشار آسیب‌پذیر و ... را نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین یادآور شد: امسال با هماهنگی‌های انجام شده با 14 کتاب‌فروشی در سطح شهر، امکان استفاده از بن‌های کتاب در این کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: چنانچه فردی به نمایشگاه مراجعه کرده و اقدام به خرید بن الکترونیک کند اما کتاب مورد نظر خود را در نمایشگاه پیدا نکند، می‌تواند به مراجعه به یکی از این کتاب‌فروشی‌ها، با تخفیفی معادل تخفیف نمایشگاه، کتاب مورد نظر خود را خریداری کند.

در این نمایشگاه با حضور امام جمعه یزد، معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یزد آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 7 هزار مترمربع و در 305 غرفه، تولیدات ناشران داخلی و خارجی را به نمایش گذاشته است.

ارسال نظرات