رئیس مجمع عالی بسیج تربت حیدریه بیان داشت: برخی افراد، در دوران مبارزات قبل از انقلاب، و در سه دهه‌ی اخیر با احساس مسئولیت اما بدون بصیرت اقداماتی کردند که در نهایت به ضرر نهضت امام(ره) و انقلاب و کشور تمام شد.
کد خبر: ۸۶۴۴۲۸۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، جلسه کارگروه بانوان مجمع عالی بسیج تربت حیدریه با حضور اعضای کارگروه در دفتر بسیج خواهران ناحیه برگزار شد.

سید غلام محمد هاشمی در این جلسه اولین و اصلی‌ترین پایه‌ی تفکر بسیجی که برگرفته از مبانی مستحکم دینی است، احساس مسئولیت انسانی و الهی در قبال خود، خانواده، جامعه و بشریت است.

وی، دومین پایه‌ی تفکر بسیجی که تکمیل‌کننده‌ی پایه‌ی اول و شرط لازم آن است، بصیرت و روشن‌بینی به معنای شناخت زمان و اولویت‌ها، شناخت دوست و دشمن و شناخت ابزار مقابله با دشمن دانست.

هاشمی نبود بصیرت را زمینه‌ساز گرفتار شدن در شبهات، نادانی‌ها و کج‌فهمی‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: کسانی که بصیرت ندارند، همانند بیچارگانی که در فتنه‌ی ۸۸ گرفتار شدند، در فضایی غبارآلود حرکت و عمل می‌کنند و به همین علت چه بسا به دشمن کمک کنند و دوست را هدف حمله قرار دهند.

رئیس مجمع عالی بسیج تربت حیدریه با تأکید بر اینکه احساس مسئولیت بدون داشتن بصیرت، بسیار خطرناک است، گفت: برخی افراد، در دوران مبارزات قبل از انقلاب، و در سه دهه‌ی اخیر با احساس مسئولیت اما بدون بصیرت اقداماتی کردند که در نهایت به ضرر نهضت امام(ره) و انقلاب و کشور تمام شد.

هاشمی با اشاره به تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه‌ی سال ۸۸ بر موضوع بصیرت، ابراز داشت: در همان ایام برخی از تکرار موضوع بصیرت، ناراحت شدند اما رهبری باز هم بر بصیرت تأکید کردند، زیرا هرچه انگیزه و مسئولیت انسان بیشتر باشد ولی بصیرت نباشد، خطر بیشتر است و به این چنین فردی هیچ اطمینانی نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها