رایزن اقتصادی ایران در آلمان با اشاره به برطرف شدن مشکلات بیمه هرمس و بانک‌های آلمانی برای ارتباط دوباره با ایران در آینده نزدیک گفت: افراد برای یافتن شریک تجاری آلمانی به سفارتخانه و اتاق های بازرگانی مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۶۴۴۲۰۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سعید حجتی  اظهارکرد: کشور آلمان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات صنعتی در دنیا است و موتور محرک اقتصادی در اروپا با حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های آلمانی بر اساس سابقه همکاری با ایران، علاقه مند به توسعه همکاری های خود با ایران هستند افزود: آلمان ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های اقتصادی با ایران دارد.

رایزن اقتصادی ایران در آلمان ادامه داد: روزانه درخواست‌های متعددی از شرکت های آلمانی برای همکاری و مذاکره با شرکت های ایرانی مطرح می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مذاکرات دوجانبه انجام شده، آلمان‌ها علاقه مندی زیادی برای همکاری با ایران در بخش های انرژی های تجدید پذیر، خورشیدی و بادی دارند ما هم ظرفیت بالایی برای اجرای این  پروژه ها در کشور داریم به طوریکه خواهان تولید 5 هزار مگاوات برق در برنامه ششم از این طریق هستیم.

حجتی تصریح کرد: پایه برخی از صنایع ما مانند نساجی ، آب، فولاد و ... آلمانی بوده و نیاز به باز سازی دارند و ما می‌توانیم با توجه به اینکه سالها در تحریم بودیم اکنون از این ارتباط  استفاده کنیم و انتقال فناوری صورت گیرد.

وی با اشاره به تمایل حضور آلمان ها در ایران افزود: برای ارتباط موثر با شرکت های آلمانی بهتر است که افراد قبل از مذاکره؛ پروژه ها، زمینه های همکاری و نیازهای  خود را مشخص و از کلی گویی در این ارتباط خوداری کنند.

رایزن اقتصادی ایران در آلمان گفت: تولید آلمانی با وجود قیمت بالا، کیفیتی دارد که محصولات آنها مشتری خود را دارد به طوری که آلمان در سال 2015، هزار و 200 میلیون یورو صاردات داشته که این امر نشان دهنده تقاضای زیاد از بازار آلمان است.

وی یادآورشد: مشکلی برای یافتن شریک تجاری آلمانی در ایران وجود ندارد و علاقه مندان در این باره می توانند به سفارتخانه و اتاق های بازرگانی مراجعه کنند تا شرکت‌های کیفی آلمانی به آنها معرف شود.

حجتی گفت: برای اعطای فایناس و سرمایه گذاری مشترک زمینه های مختلفی برای همکاری با آلمان وجود دارد و بدون اولویت در تمام بخش‌ها این امر امکان پذیر است.

پوشش بیمه لازمه حضور ژرمن ها در ایران

وی افزود: شرکت های آلمانی برای حضور در ایران تمایل به پوشش بیمه دارند و باید یک شرکت بیمه‌ای معتبر قرار داد ها را پوشش بیمه‌ای دهد، تا مطمئن شوند سرمایه آنها در طول همکاری دچار ضرر و زیانی نمی‌شود.

رایزن اقتصادی ایران در آلمان ادامه داد:  در این خصوص به دلیل تحریم و توقف همکاری ما با بیمه هرمس مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با اقدامات در حال انجام به زودی  مشکل بیمه هرمس و ارتباط با بانک‌های این کشور با ایران برطرف شود.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های ایرانی در پروژه ها باید تضمینی برای بازگشت سرمایه گذاری طرف خارجی داشته باشند، گفت:در قانون سرمایه گذاری خارجی ایران نیز اعلام شده است که دولت سرمایه گذاری‌های خارجی را گارانتی می‌کند.

ارسال نظرات