یک مقام مسئول اعلام کرد: توسعه پژوهش محور ميدان نفتی اهواز با مشارکت یک شركت انگليسی آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۴۴۱۷۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ توسعه پژوهش محور ميدان نفتی اهواز با مشارکت شركت LR-Senergy انگليس آغاز شد و نمایندگانی از این شرکت نفتی اروپایی به تهران و اهواز سفر کرده‌اند.
 
محمد كرامتي در تشریح جزئیات همکاری و مشارکت پژوهشی شرکت نفتی LR-Senergy انگليس در توسعه میدان نفتی اهواز، گفت: بر این اساس كارگاه آموزشي مشترك پژوهشگاه صنعت نفت و LR-Senergy انگليس و با حضور نمايندگاني از طرح توسعه پژوهش محور ميدان اهواز، شركت مناطق نفت خيز جنوب برگزار شد.
 
رئيس پژوهشكده مطالعات مخازن و توسعه ميدان پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه هم اکنون بررسی پروژه‌هاي متعددي به منظورتوسعه فناوري‌هاي ازدياد برداشت در اين ميدان نفتی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: از این رو شرکت LR-Senergy انگلیس قرار است در تعدادي از محور‌هاي توسعه ميدان اهواز همکاری کند.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه با توجه به پروژه بزرگ ميدان نفتی اهواز پروژه‌اي ۱۰ ساله بوده و در هر يك از فاز‌ها چالش‌هاي مشخصي را دارد، اظهار داشت: قرار است شركت‌هاي بزرگی همچون LR-Senergy به دليل داشتن تجربه كافي در اين زمينه استفاده كنيم.
 
به گزارش مهر، شرکت انگلیسی LR-Senergy یک شرکت خدماتی و پژوهشی در صنایع نفت و گاز است که در طول یک دهه گذشته تعدادی پروژه در کشورهای آفریقایی همچون کامرون، لیبریا، نامیبیا اجرا کرده است.
 
در حال حاضر ظرفیت تولید میدان اهواز به طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ تا ٧۵٠ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود، ضمن آنکه میزان نفت درجای این میدان معادل ٣٧ میلیارد بشکه است.
ارسال نظرات