نماینده مردم تهران در مجلس:

مشاهده فساد در کشور / قوم‌گرایی به‌جای اسلام‌گرایی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در جامعه ‌تعدادی از افراد به‌جای اسلام‌گرایی به‌دنبال قوم‌گرایی هستند، گفت: ‌این موارد فساد در جامعه، رواج پیدا کرده و باید با آن برخورد جدی شود.
کد خبر: ۸۶۴۴۱۵۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸


 
خبرگزاری فارس: فساد در برخی نهادهای مهم کشور مشاهده می‌شود/برخی از افراد به‌جای اسلام‌گرایی به‌دنبال قوم‌گرایی هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد توکلی در دومین یادواره شهدای طائفه ایرایی در حسینیه قائم آل محمد (ص)، اظهار کرد: برای اصلاح جامعه باید در گام نخست ابتدا خودمان را اصلاح کنیم تا اهداف شهدا در بین‌مان محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیران خود را نظارت کنند زیرا در معرض اعمال قدرت قدرت‌مندان قرار دارند، افزود: باید مدیران در کشور با امر به معروف و نهی از منکر مقابل فساد ایستادگی کرده و با فساد و فسادگران مبارزه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان تمامیت ارضی کشورمان حفظ شد، گفت: مردم ایران در جنگ تحمیلی حرف حق را گوش دادند و توانستند موفقیت را به‌دست بیاورند.

این مسئول با اعلام اینکه از منتقدان خرابی‌ها و نابه‌سامانی‌ها هستم، ادامه داد: تا زنده هستم به مبارزه با فساد و بی‌حیایی پرداخته و دست از آن برنمی‌دارم و مسئولان هم باید در این راستا گام بردارند.

توکلی با اعلام اینکه در جامعه امروز تعدادی از افراد به‌جای اسلام‌گرایی به‌دنبال قوم‌گرایی هستند و به زد‌و‌بند روی آورده‌اند، تصریح کرد: این موارد فساد در جامعه، رواج پیدا کرده و باید با آن برخورد جدی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه فساد در نهادهای مهم کشور مشاهده می‌شود، تصریح کرد: این موارد در حالی هویدا شده که شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نمایندگان تعدادی از آنها را رد صلاحیت می‌کند.

این مسئول با اعلام اینکه پیامبر اسلام (ص) به‌دنبال ایجاد اسلام ناب بوده است، بیان کرد: پیامبر اسلام در این راه همه تلاش و کوشش خود را به‌کار بست تا دستاوردهای ارزنده و ارزشمندی برای دین به ثمر بیاورد.

توکلی بعثت پیامبر اسلام (ص) را نجات‌بخش بشریت دانست و گفت: اگر عده‌ای در این بین مسیر را کج رفتند مشکلی در بعثت ایجاد نشده است.

وی با اعلام اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث تغییر بسیاری از امور در کشور شد، بیان کرد: دین‌محوری با از بین رفتن نظام طاغوت هویدا شده و در جامعه گسترش پیدا کرد.

توکلی با اعلام اینکه در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت مردم یک وجب از خاک کشورمان به بیگانگان داده نشد، تصریح کرد: متاسفانه امروزه عده‌ای از افراد طعم و مزه شیرین قدرت را چشیدند و رانت‌خواری و سوء‌استفاده‌ها را در کشور آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس نیز ابتدا و انتهای نمایندگی آنها در خانه ملت با هم تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: این مهم نشانگر آن است که این افراد به حرف انقلاب اسلامی گوش نسپردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وجود اشکال در بین افراد نامطلوب بوده و ربطی به اسلام و انقلاب ندارد، ادامه داد: در برخی موارد هم مدیران کشور باید بیشتر دست به رعایت اسلام بزنند.

این مسئول با بیان اینکه اگر افرادی که در کشور لیاقت گرفتن پست را ندارند دست به قدرت‌طلبی و فامیل‌گرایی می‌زنند، اظهار کرد: در خاورمیانه کشوری را سراغ نداریم که امنیت آن به‌واسطه کشورهای غربی به خطر نیفتاده باشد ولی ایران اسلامی کشور امنی است که باید قدر امنیت و اقتدار آن را بدانیم.

توکلی با اشاره به اینکه کشورمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مجلس را پشت‌سر گذاشت، اضافه کرد: انتخابات یکی از میدان‌های بزرگ سیاسی است که قیمت گرانبهایی دارد.

وی با اعلام اینکه مردم بر مبنای خط حکومت گام برمی‌دارند، بیان کرد: باید در جامعه با اعمال پسندیده الگوی دیگران باشیم.

توکلی در پایان گفت: نباید بعضی از حکومتی‌ها برای خود امتیاز ویژه لحاظ کنند زیرا فساد در هر جامعه‌ای ضد تولید، اشتغال و عدالت اجتماعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها