نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

وحدت برای موفقیت امت اسلامی یک واژه کلیدی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وحدت به عنوان یکی از مولفه های مهم در جهان اسلام کلید واژه موفقیت امت اسلامی محسوب می شود
کد خبر: ۸۶۴۴۱۳۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
به گزارش  خبر نگار خبر گزاری بسیج :آیت الله  سلیمانی روز یکشنبه در همایش وحدت با حضور علما و روحانیان شیعه و سنی در زاهدان اظهار داشت: امروزه وحدت در بسیاری از محافل اسلامی نقل می شود اما باید توجه داشت که منظور از این واژه، وحدت تاکتیکی یا وحدت عملی است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: گاهی از وحدت برای موفقیت در مقابل مشکلات استفاده می شود مانند کشورهای اسلامی که برای پیروزی در مقابل دشمنان با هم اتحاد پیدا می کنند.
عضو خبرگان رهبری افزود: اتحاد برای حفظ منافع مختلف نوعی از وحدت تاکتیکی محسوب می شود که در جوامع سایر جانداران نیز قابل مشاهده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: جامعه اسلامی باید با تحلیل های سیاسی به دنبال وحدت اصولی، اعتقادی، شرعی و دینی بر پایه محوریت حبل الله باشد.
آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: وحدت باید به جای ابزار تاکتیکی یک اصل اعتقادی باشد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به انتخابات هفتم اسفند بیان کرد: برخی نامزدها برای کسب رای در زمان تبلیغات با یکدیگر اتحاد ایجاد کردند که نباید پس از راه یابی به مجلس گسسته شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اهل تشیع و تسنن مشترکات زیادی از جمله دین، پیامبر، کتاب، قبله و مانند آن دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار