انتقاد تند بسیج دانشجویی دانشگاه اراک به عملکرد نامناسب مسئولین دانشگاه
بسیج دانشجویی دانشگاه اراک در پی عملکرد نامناسب مسئولین دانشگاه اراک در هفته منتهی به انتخابات انتقادات خود را در طی نامه ای به مسئولین این دانشگاه در انتقال دادند
کد خبر: ۸۶۴۴۰۶۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ بسیج دانشجویی دانشگاه اراک در پی عملکرد نامناسب مسئولین دانشگاه اراک در هفته منتهی به انتخابات انتقادات خود را در طی نامه ای به  مسئولین این دانشگاه در انتقال دادند

متن این نامه به شرح ذیل است

 
 بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم دانشگاه اراک
دبیر و اعضای محترم هیئت نظارت دانشگاه اراک
سلام علیکم
در روزهای اخیر با توجه به فضای سیاسی – انتخاباتی حاکم بر کشور شاهد حوادث واتفاقاتی در دانشگاه اراک بودیم که جای بسی تأسف و نا امیدی نسبت به رویکرد ریاست دانشگاه و مسئولین مربوطه در اداره فضای سیاسی دانشگاه دارد.

برگزاری برنامه هایی در دانشگاه اراک که صراحتاً تخلف انتخاباتی و زیر پاگذاشتن قانون بود. برنامه هایی که بهتر بگوییم میتینگ هایی انتخاباتی با استفاده از اموال عمومی دانشگاه و بدون اخذ مجوزهای رسمی که تریبون عمومی دانشگاه را در اختیار احزاب و افرادی خاص قرار داده و بی شک توهینی بزرگ به شأن و شعور جامعه ی دانشگاهی بود.

آقای دکتر حمیدی جای تأسف است برای مسئولین دانشگاهی که افراد و گروه هایی خاص از آن بعنوان ابزاری برای پیگیری اهداف و فرصتی برای تعاملات و کنش های سیاسی خود استفاده می کنند، دانشگاه مورد سوء استفاده قرار می گیرد و تشکل هایی یکبار مصرف که بدون هیچگونه نظارتی مورد بهره کشی احزاب قرار می گیرند. ورود جریانات سیاسی خارج دانشگاه به صحن دانشگاه و استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه برای اهداف جناحی و حزبی، تبدیل این نهاد مقدس به باشگاه سیاسی است و مهم ترین آسیب آن تحقیر دانشگاهیان که در روزهای اخیر رقم خورد.

در روزهای اخیر دانشگاه اراک به حیات خلوت برخی احزاب و آقایان تبدیل شد و موجی از قانون شکنی و تخلف را در سایه سکوت و چه بلکه حمایت و همراهی های پشت پرده مسئولینی که آبروی دانشگاه و دانشگاهیان را هزینه می کنند بهمراه داشت.

اعضای محترم هیئت نظارت دانشگاه پس بد نیست ابتدا اندکی به رسالت هیئت نظارت در حفظ و صیانتِ شأن و منزلت دانشگاه بیاندیشید، بی شک متوجه خواهید شد که تصمیمات هیئت نظارت و شخص ریاست دانشگاه نه تنها فعالیت سیاسی در دانشگاه را به سمت و سویی سوق نمی دهد که تعالی فکری و سیاسی دانشجو و دانشگاهیان را بهمراه داشته باشد بلکه بی قانونی را در محیط دانشگاه اشاعه می دهد که دانشگاه را به عرصه رقابت نفس گیر احزاب و جریانات سیاسی برای یارگیری و کسب قدرت بدل کرده است.

 حال سوال اینجانست:
آیا نقش هیئت نظارت معطوف به صدور مجوزهاست ؟ و یا اینکه باید اقدامات قبل، حین برگزاری و بعد از انجام فعالیت های مرتبط با این هیئت را رصد کند؟!
پس چرا انجمن اسلامی دانشجویان بارها قبل از اخذ مجوز اقدام به تبلیغاتی می کند که تحت فشار از هیئت نظارت مجوز دریافت کند؟
آیا اقدام انجمن اسلامی بعنوان یک تشکل دانشجویی که از اموال و بودجه عمومی دانشگاه استفاده می کند در راستای برگزاری یک میتنگ تمام عیار انتخاباتی (با حضور آقایان علی یوسفی و داوود نعیمی) در دانشگاه قانون شکنی و نقض صریح ماده 59  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست؟
آیا قرائت بیانیه ای توسط این انجمن که در آن صراحتا از نامزدهای دعوت شده اعلام حمایت می شود و از آنها در خواست       می شود تا روی گروهی خاص ائتلاف کنند آن هم در صحن علنی دانشگاه توجیهی دارد؟
 

آیا انجمن اسلامی مدرسین با اخذ مجوز، میتینگ سیاسی و جلسه سخنرانی برای نامزدی خاص( آقای سید مهدی مقدسی) برگزار کرد؟ وحضور افرادی از خارج دانشگاه در این برنامه که محل برگزاری را با تبلیغات گسترده به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده اند؟!

و آیا حضور اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه اراک در پشت تریبون عمومی و در صحن علنی دانشگاه که ضمن اتهام زنی به روند تایید صلاحیت ها قبل از انتخابات، از فرد دعوت شده صراحتاً اعلام حمایت می کنند باز هم نقض ماده 59 قانون انتخابات نیست؟

اما چرا باید مسئولین دانشگاه فضای سیاسی دانشگاه را اینقدر آلوده به جریان ها و احزاب کنند که  تشکل هایی چون انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مدرسین به این شکل فضا را بی بند و بار دیده و  خود را اسیر سیاسی کاری کنند و شأن خود را در حد نام چند کاندیدای انتخاباتی نزول دهند و  سطح آرمان خواهی و مطالبه گری را تا حد ذوب در جریان های سیاسی پایین بیاورند. حال آنکه تکلیف این تشکل ها مشخص است و به توضیحاتی بیشتر در اینباره نمی پردازیم و فقط اذهان را به این     جمله ی رهبر عزیز انقلاب جلب می کنیم :

" البتّه خب، تشکّلهایی هم هستند که مثل ظرفهای یکبار مصرف، فقط برای انتخابات به‌وجود می‌آیند؛ مصرفش فقط انتخابات است. بعضی از تشکّلها این‌جوری هستند؛ تشکّل را درست میکنند، خجالت هم نمیکشند بعضی‌ها، میگویند هم که این تشکّل را درست کردیم برای اینکه در انتخاباتِ فلان‌جا به‌ دردمان بخورد. خب بابا! اینکه اهانت به دانشجو است؛ نگاه ابزاری به دانشجو، آن هم دانشجوی نخبه‌ای که حالا در یک تشکّل بنا است گرد بیاید، این اهانت به او است. مگر انتخابات چقدر قیمت دارد که انسان به‌خاطر آن، دانشجو را تحقیر کند؛ آن هم دانشجوی نخبه را. این تشکّلها را بنده اعتقادی ندارم و معتقد نیستم که اینها به نفع کشورند یا میتوانند مفید باشند برای کشور؛ [تشکیل] آنها را توصیه نمی کنیم، لکن تشکّلهایی که واقعاً اسلامی‌اند، علاقه‌مندند و در خدمت انقلاب و اسلام و آینده‌ی کشورند، میتوانند خیلی مفید باشند."       
                                                          
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار جمعى از دانشجویان  20/04/94
البته در کنار این تشکل ها، برخی سیاسی باز های حرفه ای که در ردای استاد در دانشگاه مشغول هستند نیز منتظر بهره برداری از این فضا بودند و باید خطاب به این جریان سیاست زده ی منفعت طلب گفت که با رفتار و اخلاق انتخاباتی شما اساتید محترم میتوان عنوان کرد آنچه در هفته ی گذشته در دانشگاه اراک گذشت روز مرگ آرمان ها بود و اما سوال اصلی  اینجاست که سردمداران زر و زور و تزویر خارج از دانشگاه اراک چه تهدید، پیشنهاد و یا وعده ای به مسئولین ساده دل و بی بصیرت این دانشگاه داده اند که آنها حاضر به انجام کارهایی شده اند که حتی در دوران سیاه اصلاحات (قائله دانشگاه اراک)و در فتنه 88 نیز شاهد آن نبودیم.

آقایان باید بدانند دانشگاه چاله میدان لات های گریبان دریده و عربده کش سیاسی نیست ، به چه جرات و چه پشتوانه ای فضای پاک و مقدس دانشگاه را آلوده به این بازی های کثیف سیاسی کرده اید.

دانشجویان باید موضع گیری های برخی اساتید و مسئولین حزب دوست و سیاست زده این دانشگاه در گذشته مبنی بر حفظ محیط علمی دانشگاه و پرهیز از وارد شدن به فضای سیاست زده احزاب موسمی را باور کنند و یا فعالیت سیاسی در حد پادویی برخی از آقایان برای منافع شخصی افراد معلوم الحال را.....  نفاق هر چند هم پوشیده و پنهان باشد لکن مزه  قدرت و عطش ریاست آنقدر هست که این خوش خط و خالان را رسوا نماید....

ریاست محترم دانشگاه
مسئولین دانشگاه در توجیه اتفاقات تلخ هفته ی گذشته ی دانشگاه اراک عنوان می کنند که ما هم به نحوه ی برگزاری این برنامه ها ایراداتی داریم و برگزار کنندگان برنامه باید پاسخگو باشند اما سوال اصلی در اینجا این است که آیا دانشگاه اراک اینقدر بی در و پیکر شده است که هر کسی به راحتی می تواند در آن میتینگ سیاسی آن هم با آن احوالات برگزار کند؟؟؟
 
متأسفانه در ماه های اخیر و بخصوص روزهای گذشته شاهد آرایی متزلزل و تصمیماتی جهت دار از سوی هیئت نظارت و ریاست دانشگاه اراک هستیم که بارها بصورت کتبی و شفاهی مورد تذکر بسیج دانشجویی قرار گرفته است.

اینبار اما قبل از برگزاری انتخابات های حساس و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شاهد قانون شکنی و تخلفات گسترده انتخاباتی در دانشگاه اراک بودیم که تماما محرز و مستند بوده و طبق روال قانونی و از مراجع ذیصلاح مجدانه پیگیری خواهد شد که بی شک ریاست دانشگاه و مسئولینی که اجازه برگزاری چنین برنامه هایی را صادر می کنند باید پاسخگو باشند و بی تردید در این عرصه کم کاری شما ریاست محترم دانشگاه و اعتماد بیش از حد به برخی سیاسی گردانان قهار به خوبی مشهود است.

اگر چه این غبار بی آبرویی که در این روزها بر پیکر دانشگاه اراک نشست هیچ وقت فراموش نمی شود اما بسیج دانشجویی فقط به جهت حفظ انسجام و آرامش فضای سیاسی و شرایط کشور و استان در آستانه آزمون بزرگی چون انتخابات هفتم اسفند سکوت اختیار کرد ولیکن درصورت عدم پاسخگویی  صریح مسئولان دانشگاه و عدم برخورد درخور و شایسته با عوامل این حوادث و اتفاقات و ادامه این روند در مدیریت فضای سیاسی دانشگاه ساکت نخواهد نشست و طی اقدامی انقلابی واکنش نشان خواهد داد.


    
والسلام علیکم
بسیج دانشجویی دانشگاه اراک
 
 

رونوشت جهت استحضار و پیگیری:

    دبیرخانه شورای نگهبان قانون اساسی
    دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
    وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری
    معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری
    دبیرخانه هیئت نظارت مرکزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

انتهای پیام/
ارسال نظرات