جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: وحدت و اراده ملت ایران دو رکن اساسی حفظ دستاوردهای نظام است.
کد خبر: ۸۶۴۳۹۲۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج:سرهنگ پاسدار محمد ناظری در همایش وحدت (نکوداشت آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز) که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی زاهدان برگزار شد افزود :دشمن به دنبال ضربه زدن به دو رکن وحدت و اراده ملت ایران است و برای تحقق وحدت سیاسی نیازمند وحدت در تابعیت هستیم.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک پیروزی ملت مسلمان ایران اسلامی در رخداد سیاسی افزود: نقش علما و روحانیت در مسایل و مناسبت‌های این چنینی مشخص و تاثیر گذار است.

وی وحدت سیاسی را یکی از اهداف و موضوعات  بسیار مهم در جامعه دانست و بر تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: دشمنان از گذشته تا به امروز در پی ضربه زدن به دو رکن اساسی وحدت و اراده ی ملت ایران بوده‌اند، این دو رکن دستاوردهای نظام را حفظ می‌کند و دشمن سعی در از بین بردن آن با نیرنگ‌های مخلتف در عرصه‌های سیاسی و غیر سیاسی دارد.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قران کریم همواره  وحدت و همبستگی را ستایش کرده و انرا نعمتی الهی و فلسفه بعثت پیامبران بزرگوار برای رفع اختلافات و برقراری وحدت و انسجام در جامعه معرفی می کند.

ناظری بر اساس آیات قرآن کریم همه مسلمانان را یک امت واحده دانست و تاکید کرد: صریح‌ترین اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی اصل یازدهم است که در آن آورده شده است ایران موظف است سیاست خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی دهد و کوشش کند تا وحدت سیاسی و اعتقادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق ببخشد.

وی اضافه کرد:  اگر امروز از مردم مظلوم سوریه، یمن، افغانستان و دیگر جاها دفاع می کنیم مبتنی بر همین اصل قانون اساسی است و یکی از مقتضیات این سیاست بیرون آمدن ما از دایره تنگ ملیت و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت امت اسلام در جامعه جهانی است.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان وحدت گروه‌های سیاسی در کشور را یک ضرورت دانست و اذعان داشت: یکی از مسایلی که می تواند به شکل‌گیری امید و باورسازی در جامعه تاثیرگذار باشد وحدت سیاسی است؛ وحدت گروه‌های سیاسی راهی برای بالندگی جامعه است و می تواند یک چشم‌انداز سیاسی نسبت به آینده برای ما ترسیم کند.

ناظری با اشاره به راهکارهای وحدت در جهان اسلام افزود: همبستگی واقعی بین انسان‌ها بدون اشتراک در عقیده و آرمان تقریبا غیر ممکن است و اشتراک در عقیده قدیمی ترین عامل برای همبستگی و اتحاد خواهد بود پس باید جهان اسلام از این امیتاز به نحو چشم گیری استفاده کند

وی اذعان داشت: اندیشه ناسیونالیستی و ملی‌گرایی که دانشمندان آن را ارائه می‌کنند در حالت افراطی خود هم خطرات انسانی و هم با  ایده جهانی‌شدن در تضاد قرار دارد.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تفکر جهانی‌سازی که دنیا را به سان یک دهکده کوچک می‌انگارد امروز می‌تواند به مدد اندیشه اسلامی دست مایه خوبی برای باز خوانی وحدت اسلامی باشد تا اگر صدر صدر آن را نمی‌توانیم عملی کنیم حداقل به تحقق نسبی آن امیدوار باشیم.
ارسال نظرات