مراسم تشییع پیکر زنده یاد فرج الله سلحشور کارگردان متعهد و ارزشی تلویزیون و سینما دقایقی پیش با حضور خیل عظیم هنرمندان در امامزاده سیدجعفر باغ فیض تهران آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۴۳۸۵۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تشییع پیکر فرج‌الله سلحشور هنرمند متعهد و انقلابی صبح امروز با حضور پرشور مردم و اهالی سینما و تلویزیون و اهالی فرهنگ و هنر  از بلوار اشرفی اصفهانی، ابتدای ورودی باغ‌فیض به سمت امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون(علیهماالسلام) آغاز شد.

در این مراسم شخصیتهای فرهنگی متعددی از جمله محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیجح مستضعفین، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری،حسین پارسایی، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت،علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد فارابی، جمال شورجه، محمدحسین نیرومند رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، محمد حمزه زاده مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره، حمید رسایی و مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع سرچشمه،احسان محمد حسنی، مدیرعامل موسسه اوج، سعید سعدی، سید محمود رضوی،علی‌اکبر ثقفی، حبیب ایل‌بیگی، الهام چرخنده، جعفر دهقان و... حضور پیدا کرده اند.

همچنین تعدادی از مداحان صاحب نام شهر تهران در بین حاضران در مراسم هستند.

سردار نقدی رییس سازمان بسیج  مستضعفین در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت زنده یاد فرج الله سلحشور گفت: زنده یاد سلحشور از جمله هنرمندانی بود که پایبندی بسیار زیادی به متن و نص داشت و همواره تلاش می کرد تا در صداقت کامل به بیان واقعیات تاریخی بپردازد. او هنرمند ارزشمندی بود هر چند مسئولان در این مورد قدر ناشناسی کردند.

در این مراسم بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم گروه موزیک مارش نظامی نواختند. و شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن تصاویری از مرحوم امیرحسین فردی و سلمان هراتی و فرج‌الله سلحشور یاد و خاطره آن هنرمندان انقلابی و متعهد را گرامی داشتند.

بعد از این مراسم، پیکر فرج‌الله سلحشور به داخل صحن امامزاده علی‌اکبر(ع) رسیده است. هزاران نفر از داخل صحن، منتظر رسیدن تابوت هستند و تصاویری از بازی سلحشور در فیلم‌های «پرواز در شب»، «توبه نصوح»، «ایوب پیامبر(ع) و... بر دیوار صحن آویخته شده است.

نماز میت به امامت آیت‌الله صدیقی خوانده شد و هم اکنون سید مهدی میرداماد در حال مداحی است.

ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان برجسته سینمای ایران هم در این مراسم حاضر شده است.وحید و سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل هم به جمع تشییع‌کنندگان پیوسته‌اند.

پیکر فرج‌الله سلحشور در کنار مزار شهدای گمنام، امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون(علیهماالسلام) آرام گرفت

«فرج الله سلحشور» دیروز 8 اسفندماه پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان ریه در سن 63 سالگی دار فانی را وداع گفت.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیشب در پیامی درگذشت هنرمند برجسته و متعهّد مرحوم آقای فرج‌الله سلحشور را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت هنرمند برجسته و متعهّد مرحوم آقای فرج‌الله سلحشور را به خاندان گرامی و همه‌ی بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آثار پر آوازه و ماندگار این هنرمند با ایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملتهای دیگر کشورها گشت، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی ایشان خواهد بود ان‌شاء الله.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجه برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.


سیّد علی خامنه‌ای
8/ اسفند ماه/

ارسال نظرات