کارشناس اقتصادی گفت: دولت درآمد حاصل از قطع یارانه را در مسیر توسعه سیاسی خرج نکند و به سفره معیشتی مردم بیش از این ضربه نزند.
کد خبر: ۸۶۴۳۴۶۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

 حبیب الله آسوده کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اهتمام دولت در حذف یارانه در مجلس دهم اظهار داشت: مسیر یارانه در دولت کنونی سمت تولیدمداری نیست و حذف یارانه به قشر گسترده‎ای از جامعه آسیب می‎ساند.

وی با بیان اینکه حذف یارانه قشر ثروتمندان در اولویت است افزود: دولت، درآمد هنگفت ناشی از حذف یارانه را در دو مسیر دهک های پایین قرار دهد.

آسوده خاطر نشان کرد: دولت، یارانه را در بحث واحدهای تولیدی اقتصادی بزرگ مدنظر قرار ندهد بلکه فعال سازی کارگاه‎ها و بنگاه های کوچک اقتصادی را که به شکل مستقیم در جامعه دخیل هستند را مهم تصور سازد.

وی با انتقاد از اینکه حذف یارانه، دارندگان واحد مسکونی غیر صحیح است ادامه داد: برخی از اقشار محرومین که در روستا و یا حاشیه شهرها به سر می‎برند دارای واحد مسکونی کوچکی هستند که دولت با قطع یارانه بر مشکلات اقتصادی‎شان خواهد افزود و به گونه‎ای بی عدالتی اجتماعی محسوب می‎شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: دولت درآمد حاصل از قطع یارانه را در مسیر توسعه سیاسی خرج نکند و به سفره معیشتی مردم بیش از این ضربه نزند.

ارسال نظرات