امام جمعه تربت حیدریه در واکنش به هجمه‌های ناجوانمردانه علیه نیرو‌های انقلابی:

اگر کسی بر اصول و ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب پایبند باشد، تندرو است؟!

امام جمعه تربت حیدریه گفت: متاسفانه برخی با ادبیات و بوق‌های تبلیغاتی دشمن همصدا شده و انقلابیون و بسیج را متهم به تندروی می کنند، لذا این همان تفکر ابوموسی اشعری است که نهایتاً در کنار عبیدالله بن زیاد قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۴۳۴۰۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد در داخل کشور سیره ابوموسی اشعری را در پیش گرفته و متدینین را به تندروی متهم می کنند، این اقدام را ناشی از بی بصیرت آنها دانست و افزود: در ماجرای حکمیت، ابوموسی اشعری ساده لوح بر بالای منبر گفت نه علی(ع) و نه معاویه، آیا این منطق اسلام و قرآن است؟

خطیب جمعه تربت حیدریه ادامه داد: آیا اگر کسی بر اصول و ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب پایبند باشد، تندرو است؟ چرا برخی با رسانه های معاند دشمن همصدا می شوند و این ادبیات را در کشور مطرح می کنند ؟ اینها افکار و اندیشه بیگانگان است که مطرح کردن آن در کشور معنا ندارد.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی صراط مستقیم همان راه ولایت فقیه و کسانی است که از سوی اولیاء و معصومین(ع) بر ما ولایت دارند و خلاف جهت آن باطل بوده و دیگر میانه روی و اعتدال معنایی ندارد.

 رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی اذعان کرد: میانه روی در صراط ولایت، یعنی متعهد نبودن و آنچه که ولی می گوید را دیر بفهیمیم و یا اصلاً نفهمیم و به آن عمل نکنیم، بنابراین هیچ معنایی ندارد که در صراط ولایت آهسته و یا میانه رو باشیم.

عصمتی در ادامه به زمان خلافت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان امیرالمومنین(ع) برخی به نزد حضرت آمدند و پیشنهاد دادند که بگذارید پایه های حکومتتان مستقر و محکم شود بعد به جنگ با معاویه بروید، اما حضرت قبول نکردند و فرمودند من امام مسلمین باشم و بگذارم یک ظالم بر مسلمانان حکومت کند! این پذیرفتنی نیست.

وی انتخابات را بیعت مجدد مردم با نظام و انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و بیان داشت: شرکت در انتخابات وظیفه همگانی و همان تقوای الهی است که می تواند چشم طمع دشمنان اسلام و انقلاب را کور و مستضعفان و آزادیخواهان جهان را امیدوارتر کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار