تندیسی از شهید والامقام مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی فیزیکدان و دانشمند هسته ای ساخت می شود.
کد خبر: ۸۶۴۳۳۱۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ساخت تندیسی از جنس آینده نگاه کوتاه مستند گزارش گونه از فرایند شهید مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی فیزیکدان و دانشمند هسته ای متولد شهر زنجان که در تاریخ هشتم آذر سال ۱۳۸۹ در تهران ترور شده و به درجه رفیع شهادت نایل آمد، می شود.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری، ، گفت: در این فیلم با مصاحبه از افراد نزدیک به شهید شهریاری، مادر شهید، برادر شهید و همچنین چند تن از همکلاسی های وي سعی شده تا شخصیت ذاتا ملی و اسلامی این شهيد بیشتر واکاوی شده است.

ميثم سيفي با اشاره به ساخت تنديس شهيد شهرياري افزود: در بهار سال ۹۴ ساخت تندیس برنزی از این شهید به سفارش حوزه هنری استان زنجان توسط علی چراغی و با انجام تحقیقات وسیع از شخصیت و میراث ملی به جای مانده از ایشان شروع شده است و فیلم مستند با مراحل ساخت مجسمه تا تکمیل آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: این فیلم سعی دارد با نگاهی شاعرانه و سمبولیک تمامی این مفاهیم را به صورت بصری بیان نماید.

سيفي با بيان اينكه فیلم با صحنه های بازسازی شده از لحظه ترور شهید شهریاری شروع می شود اظهار داشت: در ادامه فيلم بعد از آشنايي با زندگينامه شهيد و با گذر از بازتاب مطبوعاتی این اقدام تروریستی به معرفی مجسمه ساز و سپس از مجسمه ساز به خود مجسمه می پردازد.

وي درادامه خاطرنشان کرد: فیلم از مفاهیمی چون مواد تشکیل دهنده پیکر مجسمه، چگونگی شکل گیری ایده طراحی فیگوراتیو مجسمه و ارتباط حسی میان هنرمند و موضوع پیشروی این مجسمه ساز عبور کرده با جملاتی کوتاه از مادر و برادر شهید مراحل بعدی ساخت تندیس را نشان می دهد و قدم به قدم تا ساخت مجسمه برنزی شهید شهریاری ادامه در تابستان همان سال ادامه می يابد.

گفتنی است، تندیس استاد شهید دکتر مجید شهریاری در حالت نشسته و چهره وی تداعی بخش آسوده خاطر بودن وی از آینده کشورمان ایران است به سفارش حوزه هنری استان زنجان و در حدود 60 سانتی‌متر ساخته شده است و پس از ساخت مرحله گلی و قالب‌گیری آن، در نهایت تندیس برنزریزی شده است.

ساخت تندیس شبیه‌ساز و مستند استاد شهید دکتر مجید شهریاری در راستای جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی و جشنواره ایران 1404 به سفارش حوزه هنری استان زنجان است.

فیلم مستند تندیسی از جنس آینده توسط قاسم علیمحمدی کارگردانی شده است.

ارسال نظرات