درخشش شناگران یزدی در مسابقات کشوری؛

مقام سومی نماینده یزد در رقابت‌های شنای قهرمانی کشور

شناگران تیم پیشگامان کویر یزد به عنوان نماینده استان در رقابت‌های شنای قهرمانی کشور خوش درخشیدند و به مقام سوم دست یافتند...
کد خبر: ۸۶۴۲۸۴۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: شناگران تیم پیشگامان کویر یزد به عنوان نماینده استان در رقابت‌های شنای قهرمانی کشور خوش درخشیدند و به مقام سوم دست یافتند.

شناگران این تیم با رقابت در جام قهرمانی کشور در رده سنی 14 سال، توانستند بعد از تقریبا 20 سال، یک مدال طلا، یک مدال نقره و 4 برنز را کسب کنند و در سکوی سوم کشور بایستند.

تیم پیشگامان کویر یزد توانست با کسب این جایگاه، تیم‌های صاحب نام شنای کشور از استان‌های تهران، زنجان و فارس را پشت سر بگذارد و بعد از خراسان و اصفهان، به مقام سوم برسد. آنها در این دوره از مسابقات در رشته‌های شنای آزاد، قورباغه، کرال پشت، پروانه، مختلط انفرادی، آزاد تیمی‌و مختلط تیمی‌در استخر انقلاب شیراز به رقابت پرداختند.
اعضای این تیم سیدعلی اکبر صفوی مقدم، امید خسور، پوریا فاتحی، سیدمحمدسجاد میرشمسی، محمدرضا فولادی، محمدسینا میرشمسی ، محمدحسین جعفری، محمدحسین ابوالفضلی، سیدشهاب الدین میراحمدی، اوژن محمودی و ابوالفضل غلامی‌پور بودند که به سرپرستی محمدعلی شفیق و مربیگری ابوالفضل باغستانی به این مسابقات اعزام شدند. در ادامه گفت‌وگو با «ابوالفضل باغستانی» سرمربی تیم شنای پیشگامان کویر یزد، را می‌خوانید.

دستیابی به مقام سومی مسابقات کشوری برای اولین بار در 20 سال گذشته، چگونه حاصل شد؟

تیم پیشگامان کویر یزد از سال90 به استعدادیابی افراد برای تشکیل تیم شنای استان اقدام کرد که اولین دستاورد آن در سال 92 محقق شد.
در این سال تیم توانست بعد از 16‌‌سال 3‌مدال کشوری برنز را به استان بیاورد اما در سکوی قهرمانی قرار نگرفت.
با ادامه تمرینات این تیم امسال توانست بعد از گذشت 20 سال از آخرین قهرمانی، با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز، استان را در جایگاه سوم کشوری قرار دهد و بر سکوی قهرمانی بنشاند. این تیم تنها نماینده استان در مسابقات قهرمانی شنای کشور و نتیجه تمرکز استعدادهای ورزش شنای استان است.

تیم شنای پیشگامان برای شناسایی استعدادهای جدید چه برنامه‌ای دارد؟

استخر 22‌بهمن یزد به عنوان پایگاه قهرمانی ورزش شنای استان، محل شناسایی و کشف استعدادهای این ورزش است.
علاقه‌مندان می‌توانند روزهای فرد از ساعت 16 تا 20 برای معرفی استعدادهای خود به این استخر مراجعه کنند.

تا کنون چند نفر از استعدادهای برتر استان در رشته شنا شناسایی شده‌‌اند؟

تا امروز بیش از 100 شناگر برتر استان در پایگاه استعدادیابی ورزش شنای استان شناسایی شده‌اند که هم در رشته شنا و هم در رشته واترپلو که به صورت مشترک با رشته شنا در استان دنبال می‌شود، فعال هستند.
البته استان بیش از 200 شناگر دارد که در لیگ استانی با هم رقابت می‌کنند اما نخبگان آنها یعنی 7 شناگر برتر در تیم پیشگامان گرد هم آمده‌اند تا استان را در رشته شنا سرآمد کنند.

آیا در رشته واترپلو هم موفقیتی برای استان حاصل شده است؟

بله، تیم منتخب استان در رقابت‌های واترپلوی قهرمانی کشور هم خوش درخشیده است به طوری که در سال‌92 تیم استان قهرمان ایران شد و در سال‌93 هم 5 نفر از بازیکنان استان به تیم ملی دعوت شدند.
تیم واترپلوی استان کسب مقام سوم کشوری را هم در کارنامه خود دارد که در شهریورماه سال جاری در رده سنی 13‌تا‌14‌سال حاصل شده است.

چه آینده‌ای را برای تیم‌های شنا و واترپلوی استان متصور هستید؟

این رشته‌های ورزشی در دهه 60، رشته ورزشی اول استان بودند اما با گذشت زمان به دلیل بی توجهی، جایگاه خود را از دست دادند که امیدواریم این جایگاه با تلاش اعضای تیم منتخب استان، دوباره احیا شود.
شناگران مستعدی در استان وجود دارند اما به شرطی که آب ببینند، شناگران خوبی خواهند بود از این رو اگر شناگران استان مورد حمایت قرار گیرند، آینده درخشانی را پیش روی استان خواهیم دید که یکی از آنها حضور در لیگ برتر با شناگران بومی و توانمند است.

آیا زیرساخت‌های لازم برای درخشش استان در رشته شنا و واترپلو فراهم است؟

بله، استان دارای 24 استخر شناست که استخر 22‌بهمن به عنوان پایگاه شنای استان بهره‌برداری شده است، البته امیدواریم که هیات بتواند استخر مجزا و مجهزی را به عنوان پایگاه قهرمانی مالک شود تا از تمام ظرفیت‌های آن برای درخشش استان در رشته شنا و واترپلو استفاده شود. یکی از ضعف‌های ورزش شنای استان بی‌توجهی مالکان استخرها به شناسایی استعدادها و تبدیل شدن آنها به پایگاه‌های آموزشی است.
مالکان استخرها می‌توانند از ظرفیت این فضاها، برای شناسایی و استعدادیابی ورزشکاران رشته شنا استفاده کنند اما بیشتر آنها، منافع اقتصادی و کسب درآمد را بر همه چیز ارجح می‌دانند و همکاری لازم را با هیات شنای استان ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار