خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در جلسه برنامه ریزی برای استقبال از نوروز با اعلام اینکه شهرداری باید به موضوع انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در 2018، نگاهی ویژه داشته باشد، گفت: این انتخاب، تنها مال تبریز نیست و اهمیت ملی دارد.
کد خبر: ۸۶۴۲۸۰۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی افزود: با توجه به اهمیت این انتخاب، شهرداری بخشی از بودجه سال آینده را به اجرای ویژه برنامه های تبریز 2018 اختصاص داده است و در اجرای برنامه های خود، حتی از مشارکت نهادهای ملی نیز استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس، از هم اکنون بنا داریم برنامه های نوروز 95 را، فتح بابی برای برنامه های 2018 در نظر بگیریم و در تدوین این برنامه ها، افقی وسیع را در آتیه گردشگری شهر، ترسیم کنیم.

شهردار تبریز در توضیح این برنامه ها، ادامه داد: طرح موضوعاتی که بتواند تبریز را در سطح بین المللی معرفی کند، نصب المان هایی که نشانگر هویت تاریخی و کهن شهر باشد، همچنین دعوت از نهادهای ذیربط گردشگری مطرح در دنیا و جلب مشارکت آن ها، می تواند ابعاد متفاوتی از ظرفیت های گردشگری تبریز را به منصه ظهور برساند.

نجفی، در بخش دیگری از سخنان خود، به بحث عمارت شهرداری تبریز و تبدیل آن به موزه، اشاره کرد و افزود: عمارت شهرداری تبریز یکی از زیباترین بناهای قدیمی تبریز است که نقش مهمی در جلب گردشگر دارد و شهرداری تبریز بر آن است تا با تکمیل طرح موزه در این عمارت، آن را به یک موزه با ارزش، پویا و مدرن تبدیل کند.

وی با تاکید بر وجود برنامه ای منسجم در زمینه فعالیت های شهرداری، اضافه کرد: در بودجه بندی سال آینده، برای هر سازمان یا منطقه ای، بودجه‌ای تعلق گرفته که این واحدها می توانند به راحتی در حوزه توسعه گردشگری، فعالیت کنند.

شهردار تبریز، در ادامه، با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز برای استقبال از نوروز هم، گفت: اجرای طرح های گل کاری در سطح شهر، ساخت بازارچه های موقت عرضه صنایع دستی، نصب تابلوهای گردشگری در محدوده تاریخی فرهنگی تبریز و ساماندهی آسفالت معابر اصلی شهر، بخشی از اقداماتی است که شهرداری تبریز برای آماده سازی شهر برای ایام نوروز و استقبال شایسته از میهمانان نوروزی انجام می دهد.

ارسال نظرات