معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در 9 ماهه سال جاری، 6 درصد از نفرات و 10 درصد از خانوارهای کل استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۷۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مجید مشهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین جشن نیکوکاری در سراسر کشور اظهار داشت: 49 درصد از زنان سرپرست خانوار و 5 درصد از مردان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

وی افزود: در 9 ماهه امسال 41 درصد از خانوارهای تحت پوشش به دلیل فوت سرپرست، 8 درصد به دلیل طلاق، 41 درصد سرپرست بیمار و از کارافتاده، 2 درصد خانواده زندانیان و 8 درصد به دلیل سایر موارد زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در 9 ماه نخست امسال 30 هزار و 883 نفر به دلیل مشکلات درمانی، اشتغال و مشکلات دیگر به کمیته امداد حشرت امام خمینی(ره) مراجعه کردند که از این تعادا مراجعات 76 درصد از مددجویان این نهاد و 24 درصد افراد غیر پوشش بودند.

مشهدی ادامه داد: 58 درصد از مراجعه کنندگان زنان و 42 درصد را مردان شامل می‌شود، 57 درصد از مناطق شهری و 43 درصد از مناطق روستایی بوده‌اند.

وی افزود: 20 درصد به دلیل دریافت کمک‌های نقدی، 17 درصد نیازمند دریافت تسهیلات کارگشایی، 13 درصد به دلیل مشکلات درمانی و 10 درصد درخواست تسهیلات اشتغال، 8 درصد تقاضای برخورداری از چتر حمایتی این نهاد، 32درصد نیز به دلایل دیگر به این نهاد حمایتی مراجعه داشته‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 2 هزار و 352 خانوار به دلایل عادی از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شدند و 377 خانوار نیز توانمند شده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند، به دلایل مختلف یک‌‌هزار و 502 خانوار تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

مشهدی بیان کرد: در مجموع 2هزار و 526 یتیم در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که این تعداد ایتام توسط 14هزار و 810 حامی پشتیبانی می‌شوند، یعنی به ‌ازای هر یتیم 6حامی وجود دارد.

وی افزود: خانواده‌هایی نیز هستند که توان نگهداری از کودکان خود را ندارد از این‌رو طرح "محسنین" برای حمایت از این کودکان در نظر گرفته شده که امیدواریم شاهد توسعه این طرح باشیم، از مجموع 18 هزار و 381 حامی 26 حامی در خارج از استان حضور دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: 2 هزار و 925 کودک نیازمند در سطح استان شناسایی شده‌اند که این تعداد توسط 3 هزار و 571 حامی مورد حمایت قرار گرفته‌اند که با توجه به آمار مذکور بایستی طرح محسنین با قوت بیشتری اجرایی شود.

مشهدی یادآور شد: در 9 ماهه نخست امسال 147 میلیارد ریال کمک معیشت به خانواده‌های امداد پرداخت شد، همچنین 16 هزار 187 نفر از مددجویان این نهاد از خدمات بیمه درمانی در قالب پزشک خانواده بهره‌مند شده و هزینه نگهداری به 320 بیمار نیازمند پرداخت شد همچنین 40 بیمار مسلول نیز از خدمات غذایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: توزیع سبد غذایی به یک‌هزار و 500 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه با همکاری سازمان رفاه، بهره‌مندی 5 هزار و 615 خانوار از فعالیت بیمه اجتماعی، حمایت رژیم غذایی از 360 بیمار خاص و صعب‌العلاج از جمله خدمات غذایی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به طرح‌های اجرایی در راستای کمک به نیازمندان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مردم می‌توانند در طرح‌های حمایتی و مشارکتی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در قالب طرح "کوثر" برای تأمین جهیزیه و طرح "رحمت" برای آزادی زندانیان، طرح "شفا" برای کمک به بیماران و طرح "طاها" برای سرمایه‌گذاری آینده ایتام همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات