"بیش از یک‌هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)"
معاون اشتغال و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در 10 ماهه نخست امسال 2 هزار و 555 نفر تا نیمه اول تیرماه در قالب جشن خودکفایی به توانمندی رسیدند و از آن تاریخ تا پایان بهمن‌ماه 842 نفر به استقلال اقتصادی و خروج خانواده از حمایت کمیته امداد دست پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۷۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، رمضانعلی جلالی در نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف حوزه اشتغال اظهار داشت: هدف حوزه اشتغال تقویت فرهنگ کار و تلاش، تقویت روحیه خوباوری و خوداتکایی و کمک به استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی که با توجه به اهداف مذکور حوزه اشتغال 5 رویکرد دارد که شامل ایجاد فرصت‌های شغلی است که این خود در دو قالب رخ می‌دهد اول پرداخت تسهیلات اشتغالزا و دومین مطلب کاریابی برای مددجویان است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در پایاین ده‌ماهه در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی یک‌هزار و 388 فرصت شغلی با اعتباری معادل 17 میلیارد و 655 میلیون تومان برای مددجویان ایجاد شده است که بیشتر در قالب اشتغال در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.

جلالی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 25 هزار و 631 طرح اشتغال در اختیار خانواده‌های امداد قرار گرفته که از این تعداد 11 هزار و 433 فرصت شغلی طرح‌های "جاری تحت نظارت" و 14 هزار و 198 فرصت شغلی در طرح "اشتغالزایی از نظارت خارج" بوده است.

وی افزود: از محل ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در قالب کاریابی 511 نفر را به موسسات، شرکت و کارخانجات مختلف در سطح استان معرفی شده‌اند که 100درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال نخست و 50 درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال دوم پرداخت شده است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: از محل اعتبارات بند "ج" تبصره 16 اعتبار در نظر گرفته شده برای استان 43 میلیارد و 200 میلیون تومان است و تا به امروز 27 میلیارد 252 میلیون ابلاغ شده و برای جذب این اعتبار 2 هزار و 106 نفر به بانک‌های عامل معرفی و اعتباری معادل 28 میلیارد و 930 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

جلالی با اشاره به این میزان تسهیلات پرداخت شده گفت: مفهوم تخصیص این مبلغ این است که 106 درصد به نسبت اعتبار ابلاغی متقاضی طرح اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده و یک‌هزار و 295 نفر موفق به جذب این تسهیلات شده‌اند به نحوی که 17 میلیارد و 319 میلیون تومان جذب شده است.

وی افزود: 61 درصد جذب اعتبار داشته‌ایم به نسبت تعداد معرفی شدگان به بانک عامل، در طرح کمک به مکانیزاسیون ادوات کشاورزی نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) با سهمیه 35 موردی 62 نفر شناسایی و 51 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی شده که در این میان 11 نفر از گرفتن تسهیلات در این بخش منصرف و 8 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در طرح کمک به حمل و نقل بار، 8 مورد سهمیه استان بوده 35 مورد شناسایی و 23 نفر به بانک معرفی و در نهیات 12 نفر از دریافت تسهیلات انصراف داده‌اند.

جلالی با اشاره به رویکرد توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی گفت: آموزش مقدمه اشتغال است در سال جاری 7 هزار و 244 نفر از مددجویان تحت پوشش در استان از آموزش های فنی و مهارتی بهره مند شده‌اند و برای این مهم به ویژه برای مددجویان دانش آموز، بالغ بر 724 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: این اموزش‌ها شامل اموزش‌های پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی بوده است، در 10 ماهه نخست امسال 2 هزار و 555 نفر در 10 تیرماه در قالب جشن خودکفایی به توانمندی رسیدند و از آن تاریخ تا پایان بهمن‌ماه 842 نفر به استقلال اقتصادی و خروج خانواده از حمایت کمیته امداد دست پیدا کرده‌اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در سال جاری و ابتدای سال آینده طرح شناسایی استعدادیابی اشتغال در این حوزه صورت می‌گیرد و امیدواریم یک بانک اطلاعات جامع و کامل از ظرفیت‌ها، مهارت‌ها و تواناییهای خانواده امداد کسب و مبنای برنامه‌ریزی‌های سال‌های آینده باشد، به این منظور افراد 7 تا 70 سال استعدادیابی و اطلاعات در قالب نرم‌افزار به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات