رسانه‌های اصلاح‌طلب و برخی چهره‌های آن، این روزها ادعاهایی را مطرح می‌کنند که به نظر می‌رسد، هراس از نتیجه انتخابات آنان را دچار یک قفل‌شدگی ذهنی کرده است.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۲۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵



روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی دیروز در گزارشی و با اتکاء به جدیدترین اظهارات محمدرضا عارف مدعی شد که اصولگرایان برای مقابله با جریان اصلاحات در تهران، تلاش دارد تا مردم را به سفر در روز 7 اسفند ترغیب کنند!

روزنامه آرمان در این زمینه مدعی شد که شایعه‌ای در تهران مطرح شده که روز شنبه، فردای انتخابات 7 اسفند تعطیل بوده و لذا مردم ترغیب به مسافرت از پایتخت شوند.

گفتنی است این شایعه و این خط خبری در حالی از سوی اصلاح‌طلبان طرح و بیان می‌شود که طی روزهای گذشته در جلسات شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نگرانی عمیقی نسبت به نظرسنجی‌های فعلی و شرایط نامطلوب اصلاح‌طلبان طرح و بیان شده بود. به نظر می‌رسد طرح این گونه شایعات و ادعاها از سوی اصلاح طلبان ناشی از تزریق روحیه به حامیان خود و نیز قفل‌شدگی ذهنی ناشی از شرایط نابسامان در جبهه اصلاحات می‌باشد.

یک جامعه‌شناس نزدیک به جریان اصلاحات، امکان پیروزی اصولگرایان در انتخابات را بیش از اصلاح‌طلبان دانست.

تقی آزاد ارمکی در یادداشتی با تاکید بر اینکه اصولگرایان در انتخابات گذشته توانسته‌اند، 30 نفر اول خود را وارد مجلس کنند، تاکید کرد که بدنه اصلاح‌طلب و هواداران اصلاحات در جامعه به دلايلي از راي دادن به كل ليست معرفي شده خودداري مي‌كنند و اين امر نيز به رفتار تشكيلاتي اصولگرايان و اصلاح‌طلبان بازمي‌گردد.

وی در این زمینه مدعی نگاه دمکراتیک اصلاح‌طلبان به فرایند‌های انتخاباتی در میان خود شد و تصریح کرد: فراهم كردن يك ليست 30 نفره و مجاب كردن يك فرد حامي جريان اصلاح‌طلب براي راي دادن به آن ليست، براساس علايق همه ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبانه سخت‌تر از جريان اصولگراست اما اصولگرايي يك تعبير كاملا ايدئولوژيك است.

ارمکی در ادامه یادداشت خود که در روزنامه آرمان منتشر شد با اذعان به نبود یک مفهوم مرکزی وحدت‌بخش در میان اصلاح‌طلبان، با تاکید بر اینکه وحدت ميان اصولگرايان بيشتر از اصلاح‌طلبان است، نوشت: در دوره‌هايي كه اصولگرايان بر مسند امور بوده‌اند دعواي بزرگي را ميان آنها شاهد نبوديم و اگر هم دعوايي وجود داشته است همواره كوتاه آمده‌اند و اجازه نداده‌اند دعواي درون‌جناحي آنها به بيرون منتقل شود. چرا كه همواره اختلافات خود را به يك مفهوم مركزي ارجاع داده‌اند اما اصلاح‌طلبان از بدو حركت فراگير سياسي خود، دچار اختلاف‌نظر‌هاي زيادي بوده‌اند؛ زيرا آنان از مفاهيم و آرمان‌هاي مورد نظر خود، تلقي‌هاي مختلفي داشته و بر سر تبيين آنها با هم به مباحثه پرداخته‌اند.

تقی آزاد ارمکی در عین حال مدعی نمره بهتر اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگرایان از نظر رعايت معيار‌هاي دموكراتيك شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها