بعد از حضور حماسه آفرینانه مردم کردستان در راهپیمایی 22 بهمن هفتم اسفندماه نیز آماده خلق حماسه ای دیگر هستند.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۵۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با نگاهی به سابقه تاريخي ومفاهيم انتخابات در ايران اسلامی؛انتخابات سلسله اقدامات و عمليات منسجم و پيوسته اي است كه در يك محدوده جغرافيايي مشخص و زماني محدود ومعين صورت مي گيرد و منجر به برگزيده شدن فرد يا افراد و يا موضوع ومرام خاصي از سوي اكثريت مردم مي شود
اجرا و انجام اين سلسله اقدامات و عمليات كه منتج به اين نتيجه گردد، اصطلاحاْ برگزاي انتخابات ناميده مي شود.

سابقه و ديرينه انتخاباتي ايران به 97 سال پيش بر مي گردد. از آن مقطع به اين سو ما عمدتاْ شاهد دو دوره متفاوت انتخاباتي با قوانين و دستاوردهاي مختلف بوده ايم كه مي توان آن را به انتخابات قبل از انقلاب و انتخابات پس از پيروزي انقلاب اسلامي تقسيم كرد.


پس از پيروزي انقلاب اسلامي چندين نويت همه پرسي و انتخابات عمومي و سراسري در كشور برگزار شده است، اولين و مهم ترين آن كه در حقيقت تعيين كننده نوع حكومت كشور بود، همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به جمهوري اسلامي ايران است كه در آن رويداد تاريخي، در روزهاي 10 و 11 فروردين ماه سال يكهزار و سيصد و پنجاه و هشت، اكثريت قريب به اتفاق ملت ايران يعني 2/98% كل رأي دهندگان با انتخاب نظام جمهوري اسلامي ايران دست رد به سينه ساير نظامهاي موجود زدند و به اين ترتيب اراده و خواست خود را در تاريخ ثبت نمودند.

طبق قانون اساسی چهار دسته انتخابات در کشوربرگزار می شود که انتخابات مجلس خبرگان هر 8 سال يك بار و انتخابات مجلس شوراي اسلامي هر 4 سال يك بار برگزار می شود.


جشن‌های پیروزی انقلاب در سی و هفتمین سالگرد خود در حالی جریان داشت که جشن‌های امسال از زاویه تجلی اتحاد و حضور در صحنه ملت ایران، نمایانگر پیامی روشن برای جهانیان بود.

بعد از به فرجام رسیدن برجام، چشم جهانیان به مردم ایران در راهپیمایی بیست و دو بهمن و انتخابات اسفندماه کشور اسلامی بود که حضور پرشور مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن نشان از همراهی مردم در تمامی صحنه های انقلاب داشت و امروز نیز انتخابات 7 اسفند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، از روز پنج شنبه(29 بهمن) و مجلس خبرگان رهبری از (22 بهمن)، در سراسر ایران اسلامی آغاز شد که در این میان هر کاندیدا به سهم خود سعی در انجام بهترین و موثرترین تبلیغات را دارد.


در استان کردستان 84 کاندیدا برای تصاحب شش کرسی نمایندگی مجلس و 5 نفر برای دو کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیشرو می تواند زمینه پیشرفت استان را فراهم نماید

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص انتخابات گفت: همان گونه که معظم له در فرمایشات مکرر خود پیرامون بحث انتخابات بیان داشته اند، خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات و گزینش یک نماینده اصلح بوده اند.

سردار رجبی، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را در حضور گسترده و پرشور مردم در روز انتخابات و همچنین انتخاب یک نماینده دلسوز و شجاع دانست و گفت: امروز استان کردستان، بواسطه عقب ماندگی هایی که پس از جنگ هنوز در آن مشاهده می شود نیازمندی بیشتری به توسعه دارد و انتخاب یک نماینده دلسوز و اصلح که با ارائه طرح های انقلابی و میان بر و همچنین تلاش شبانه روزی که بتواند این عقب ماندگی ها را جبران کند و تراز توسعه یافتگی استان کردستان را به پای سایر استان های دیگر کشور رسانده و یا حداقل به آنها نزدیک کند بیش از گذشته احساس می شود.

وی ، امانتداری ، داشتن تعهد، انقلابی بودن، داشتن سابقه درخشان در خدمت به مردم، دلسوزی و همچنین داشتن برنامه های مفید برای خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم را از مشخصه های یک نماینده اصلح برشمرد و گفت: بی شک حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای در روز 7 اسفند ماه، یک اقدام انقلابی دیگر برای ماندگاری انقلاب و مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و دشمنان این ملت خواهد بود.

حضور حداکثری در انتخابات سدی در مقابل توطئه های دشمن است

علی اصغر حسینی رئیس مجمع شورای عالی استان گفت: اعتماد مردم به قشر فرهنگی یک فرصت مغتنم برای این عزیزان می باشد چراکه آنها می توانند دربصیرت افزایی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش ویژه ای ایفا کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با ائمه جمعه سراسر کشور با تأکید بر حضور حداکثری ملت در انتخابات پیش رو گفتند: هرچه حضور مردم بیشتر باشد استحکام و اعتبار نظام و کشور بیشتر می شود و به همین دلیل همیشه بر حضور هرچه بیشتر مردم تأکید کرده ایم و این بار نیز بر این مسئله اصرار می ورزیم چرا که نظام متکی بر عواطف، خواست ها و انتخاب مردم است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) فرمودند:حتی آن هایی هم که با نظام مشکل دارند پای صندوق های رای بروند و در انتخابات شرکت کنند که این نشان از اهمیت انتخابات می باشد.

حسینی افزود: امروز که در آستانه آزمون بزرگ انتخابات مجلس قرار داریم، یقیناً دشمنان کینه‌توز ما درصددند از این فرصت برای رخنه در نظام مقدس ایران اسلامی و وارد کردن ضربات شیطانی استفاده کنند ودشمن قصد نفوذ دارد وفرهنگیان به عنوان یک قشر فرهنگی لازم است که با آگاه سازی و روشنگری خود جلوی این نفوذ را بگیرند.

وی بیان داشت: دشمن به دنبال دوقطبی کردن در نظام است و همه گروه ها باید به دو ویژگی اسلامیت و جمهوریت پایبند باشند و بحث دو قطبی در جامعه وجود نداشته باشد

همسانی رای زنان و مردان در انتخابات یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است

ناهید منصوری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان کردستان با اشاره به اینکه در مسائل سیاسی حضور زنان در انتخابات بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: همسانی رای زنان و مردان در انتخابات یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت:توسعه مشارکت سیاسی زنان تنها حضور در انتخابات نیست و در عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، تصدی پست‌های مدیریتی و کلان باید نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: سهم زنان در جامعه کمتر از مردان نیست و بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار نقش هدایتگری افراد خانواده جهت حضور در عرصه‌های مختلف بویژه عرصه مهم انتخابات دارند.

منصوری با بیان اینکه کشور ما در آستانه یک حماسه بزرگ در 7 اسفند 94 است، اضافه کرد: تکلیف شرعی ما این است که حضور گسترده در انتخابات داشته باشیم و با مد نظر قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، انتخابی صحیح، با نشاط و گسترده انجام دهیم.

به گفته ی وی امیدواریم با مشارکت بالا و حضور حداکثری بانوان استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حماسه‌ای سیاسی در مسیر توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

امنیت پایدار کشور به واسطه حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب است

ابراهیم زارعی اظهار کرد: انتخاباتی که در پیش داریم بسیار سرنوشت‌ساز و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی حضور و مشارکت مردم در این انتخابات را موجب اقتدار بیش از پیش نظام و کشور دانست و افزود: با وجود ناامنی‌هایی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد، به برکت حضور در عرصه مردم، جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی، تلاش مسئولان و دولتمردان امنیت در استان و کشور ایران کاملا پایدار است.

به گفته فرماندار سنندج، مشارکت بالای مردم در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح‌ترین‌ها از بین نامزدهای انتخاباتی امنیت و اقتدار امروز کشور را افزایش و بستر توسعه و حرکت رو به رشد در حوزه‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت.

زارعی با بیان اینکه تمام کسانی که از کانال شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند، اصلح هستند، گفت: مردم باید با آگاهی و مشارکت حداکثری خود از بین این افراد اصلح‌ترین‌ها را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

در پایان باید گفت؛ بعد از همراهی ؛ مشارکت و حضور حماسه آفرینانه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در انتخابات هفتم اسفند نیز حضور حماسی مردم مشت محکمی بر دهان دشمنان خارجی خواهد بود و باعث ناامیدی برخی کج اندیشان داخلی خواهد شد تا بفهمند که در میان ملت پایگاهی ندارند.

در روز هفتم اسفندماه همانند ۲۲ بهمن و همانند همه صحنه های انقلاب تاکنون؛ شاهد خلق حماسه با حضور پرشکوه مردم همیشه در صحنه سراسر کشور و استان کردستان خواهیم بود و حضورهای حماسی و همیشه در صحنه گامی در جهت طی دیگر مسیر پیشرفت، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد بود.

ارسال نظرات