کارآفرین قهاوندی گفت: بعد از دریافت مدرکبرای پرروش بلدرچین به کمک بسیج سازندگی و دریافت وام مقدمات لازم برای این کار را مهیا کردم.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۴۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پرورش بلدرچین یکی از عرصه‎های اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر با توجه به حمایت بسیج سازندگی از تولیدکنندگان، این عرصه رونق خوبی گرفته است.

در این راستا با یکی از تولیدکنندگان موفق تخم بلدرچین در قهاوند به گفت‌وگو نشستیم.

*بسیج: خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در گذشته چه فعالیتی داشتید؟

محمدعلی جانی هستم 20 ساله اهل قهاوند.

بعد از پایان دوران خدمت سربازی دنبال کار می‌گشتم، تا اینکه توانستم در یک سوپر مارکت مشغول به کار شوم و یک درآمد داشته باشم اما درآمدی که داشتم زیاد مناسب نبود و ضمن کار در سوپرمارکت دنبال کار دیگری می‌گشتم.

* بسیج: چگونه با موضوع کارآفرینی آشنا شدید؟

جانی: روزی یک پیامک با مضمون برگزاری دوره‌های کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی قهاوند دریافت کردم و دنبالش را گرفتم و به بسیج سازندگی رفتم و شرایط حضور در دوره را پرسیدم.

* بسیج: چرا پرورش بلدرچین را انتخاب کردید؟

جانی: یکی از دوره‌هایی که برگزار می‌شد پرورش طیور بود و من این دوره را انتخاب کردم و یکی از نکاتی که برایم مهم بود و از مسئولان برگزاری دوره پرسیدم این بود که اگر دوره را با موفقیت طی کنم به بنده وام تعلق می گیرد؟

آنها گفتند که این دوره‌ها با هدف راه‌اندازی مشاغل خرد و کوچک برگزار می‌شود و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

*بسیج: در زمینه هزینه‌ها مشکلی نداشتید؟

جانی: بعد از دریافت مدرکبرای پرروش بلدرچین به دنبال دریافت وام رفتم و برای این منظور نیز یکی از اتاق‌های خانه را که خالی بود و از آن استفاده نمی‌کردیم برای این کار مهیا کردم.

با نظر کارشناس بسیج سازندگی که از مکان طرح من بازدید کرده بود، 10 میلیون تومان به من وام دادند که با این مبلغ توانستم سخت افزارهای لازم مثل قفسه، آبخوری، فن و ... را برای پرورش بلدرچین تخم‌گذار خریداری کنم و با باقی مانده پولم یک هزار قطعه بلدرچین خریدم. بلدرچین‌ها را از ورامین خریدم و قیمت تمام شده آن برای جوجه‌های 45 روزه به ازای هر قطعه 3 هزار تومان بود.

محل نگهداری بلدرچین‌ها یک اتاق 33 متری است، برای شروع کار خودم هیچ هزینه شخصی نداشتم و هر آنچه که برای کار پرورش بلدرچین هزینه کرده‌ام از وامی بوده که دریافت کرده بودم.

*بسیج: چه مدت طول کشید که نتیجه کارآفرینی خود را بگیرید؟

جانی: این کارآفرین بسیجی اظهار داشت: تقریبا 20 روز طول کشید که بلدرچین‌ها به مرحله تخم‌گذاری برسند و هم اکنون روزی 650 تخم بلدرچین دارم.

*بسیج: تغذیه بلدرچین‌ها چگونه است؟ هزینه زیادی می‌خواهد؟

هر بلدرچین بالغ روزی 30 گرم دانه مصرف می‌کند و با توجه به اینکه هر کیلو دانه یک هزار و 500 تومان است و با وجود یک هزار قطعه بلدرچین تخم‌گذاری که دارم روزی 45 هزار تومان هزینه دانه آنها می‌شود.

*بسیج: آیا از درآمد این کار راضی هستید؟

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.جانی: بله، ماهیانه 500 هزار تومان از فروش تخم بلدرچین درآمد دارم و خوشبختانه مشتری‌های خو را هم دارم که از همدان می‌آیند و به صورت کلی و یک جا تخم بلدرچین‌ها را می‌خرند و به فروش می‌رسانند.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.


انتهای پیام/

ارسال نظرات