علی اشرف خانلری
زنگ اقتصاد مقاومتی در رباط کریم به صدا در آمد؛
خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج سازندگی ناحیه رباط کریم از راه اندازی یک کارگاه پرورش قارچ به عنوان پایلوت در فضای کنونی ناحیه رباط کریم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۴۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد جواد شیراوژن، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اتکا به تولیدات داخلی همواره راهگشای اقتصاد بیمار کشوری است که وارادت بی رویه   ضربات مهلکی بر پیکره اقتصادی آن وارد کرده،

براساس این گزارش، سپاه شهرستان رباط کریم علی رغم فعالیت های فرهنگی در شهرستان، توانسته زنگ اقتصاد مقاومتی را در شهرستان به صدا در آورد، بسیج سازندگی این شهرستان در کنار نگاه ویژه خود به محرومان و بازسازی منازل آن ها توانسته به ابعاد اقتصاد مقاومتی نیز توجه کند.

این حوزه توانسته است در محیطی به ابعاد ۱۲ متر در فضای کنونی ناحیه مقاومت بسیج، بیش از ۱۸۰ کیلوگرم قارچ را پرورش دهد و وارد باز مصرفی شهرستان رباط کریم نماید.

محمد جواد شیراوژن، مسئول بسیج سازندگی سپاه رباط کریم کفت: با توجه به برنامه‌های پیش رو در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی، با حمایت فرمانده سپاه شهرستان رباط کریم، یک کارگاه پرورش قارچ به عنوان پایلوت در فضای کنونی ناحیه احداث شد تا بتوان به کار تولید قارچ مشغول شد..

وی افزود: این فضا می تواند به سایر نواحی، حوزه ها و پایگاه ها انتقال یابد تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود. مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان رباط کریم ابراز کرد: در هر ۴۵ روز یک بار می توان از فضای کنونی، قارچ برداشت کرد. وی با اشاره به دیگر طرح های این ناحیه افزود: قرار است یک کانکس در ناحیه مستقر می‌شود که در آن حدود ۴۰۰ عدد مرغ تخم گذار پرورش داده می شود و از این طریق نیز می‌تواند در زمینه اقتصادی تولیدات مطلوبی را در سطح شهرستان ایجاد کرد.

 

ارسال نظرات