نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه عدم رسیدگی به وضعیت تالاب انزلی آن را در وضعیت بحرانی مانند دریاچه ارومیه قرار می دهد، گفت: جایگاهی که این استان ازحیث شاخصه های اقتصادی دارد، درشأن گیلان نیست.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزای بسیج ازگیلان؛ آیت الله سید محمدصادق علم‌الهدی درنشست خبری با بیان اینکه جریان صحیح اطلاعات درجامعه یکی از راه‌های جلوگیری از مفاسد است، اظهارکرد: امیدواریم که وضعیت خبرنگاران و مطبوعات به سطح ایده آل برسد.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری وظیفه اجرایی ازلحاظ قانونی ندارد، اعلام کرد: به پشتوانه رأی مردم که سرمایه اجتماعی است و با اتکا به نیروی جوانی به‌ دنبال طرح‌هایی هستیم که گیلان را به سطح قابل قبولی برساند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسئله محیط زیست درگیلان را به دلیل طبیعت منحصربه فرد، دارای اهمیت دوچندان خواند وافزود: آموزه های دینی ما صریحا نسبت به محیط زیست واکنش نشان می دهند.

علم الهدی با تاکید براینکه نسبت به وضع استان گیلان متاثر هستم، گفت: جایگاهی که این استان ازحیث شاخصه های اقتصادی دارد، درشأن گیلان نیست وتاسف بار است.

وی با بیان اینکه درزمانی که مبلغ بودم، درمورد محیط زیست به اکثر مسئولان تذکر می دادم، تصریح کرد: اگر به وضعیت تالاب انزلی رسیدگی نشود، مانند دریاچه ارومیه وضعیت بحرانی وبدی پیدا می کند.

شورای رهبری ازنظر فقهی قابل طرح است

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ناصبِ منصب ولی فقیه خدای متعال است، ابراز کرد: نصب ولی فقیه الهی است اما پیش شرط نصب ولی فقیه، مقبولیت عامه است که به ‌واسطه انتخاب نمایندگان مردم در مجلس خبرگان انجام می‌شود وانتخاب، راهی برای کشف ولی فقیه است و من به تلفیقی ازنظریات انتصاب، کشف و انتخاب معتقد هستم. 

علم الهدی با بیان اینکه شورای رهبری ازنظر فقهی قابل طرح است و می شود گفت که دارای زمینه هایی است که به صورت فقهی ودقیق می توان آن را بررسی و بیان کرد، افزود: اما ازلحاظ قانونی جایگاهی برای شورای رهبری به غیر از مواقع اضطراری در نظرگرفته نشده است.

وی با تاکید براینکه وظیفه قانونی مجلس خبرگان، نظارت بررهبری است، گفت: مجلس خبرگان باید بر وجود شرایط رهبری در طول مدت رهبری نظارت داشته باشد.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شعار جوانگرایی را مرسوم وکلیشه ای خواند وخاطرنشان کرد: مسائل جوانان، بانوان ومحیط زیست باید مورد توجه جدی قرار گیرد و لازم است بانوان نسبت به حقوق خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

علم الهدی ضمن توصیه به رای دهندگان مبنی بر رای دادن به کاندیدا ها براساس تفکرات واندیشه هایشان افزود: رای دهندگان چشم بسته رای ندهند.

وی برلزوم وجود نظرات وسلیقه های مختلف درجامعه تاکید کرد وگفت: معتقدهستم که روحانیت پدرجامعه هستند وبه سعه صدر روحانیت در مواجهه بانظرات و اندیشه های مختلف اعتقاد دارم.

 

ارسال نظرات